خبرگزاری کار ایران

انتقاد رییس کل دادگستری لرستان از صدا و سیما:

صداوسیا مخاطبان خود را از دست داده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۰۸۴

رسانه ملّی مخاطبان خود را از دست داده / این رسانه در عرصه کیفیت‌بخشی و شکل‌دهی نیازهای بینندگان تلاش جدی را به عمل نیاورده است.

رییس کل دادگستری لرستان اظهار داشت: رسانه ملّی مخاطبان خود را از دست داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، جعفر بدری در جلسه‌ای که به مناسبت روز خبرنگار در سالن جلسات دادگستری لرستان برگزار شید، بیان داشت: رسانه ملّی در عرصه کیفیت برنامه‌سازی چندان موفق عمل نکرده است، حتی برنامه‌های سیاسی و خبری آن نیز به مشکل یکنواختی دچار شده است.

وی تصریح کرد: مخاطب‌شناسی که امروز بحثجدی در رسانه‌هاست از سوی مسوولان برنامه‌های تلویزیونی است؛ جدی گرفته نمی‌شود و همچنین در عرصه کیفیتی و شکل‌دهی نیازهای بینندگان تلاش جدی صورت نگرفته است.

بدری در ادامه افزود: در شکل و محتوای برنامه‌های تلویزیونی ملّی تغییرات چندانی به وجود نیامده و حتی نوع اجرای برنامه‌های خبری و سیاسی آن به همان شیوه‌های گذشته صورت می‌گیرد و این در صورتی است که بودجه‌های کلانی در اختیار رادیو و تلویزیون قرار گرفته، ولی صدا وسیما به دلایل مختلف نتوانسته در جذب مخاطب موفق باشد.

رییس شورای قضایی استان بابیان اینکه کانال‌های ماهواره‌ای بدون درنظر گرفتن مرزهای جغرافیایی، عقیدتی و فرهنگی امکان حضور در همه نقاط جغرافیایی را پیدا کرده‌اند، افزود: متأسفانه صداوسیما در عرصه کیفیت‌بخشی و شکل‌دهی نیازهای بینندگان تلاش جدی را به عمل نیاورده است.

بدری با اشاره به رسالت رسانه‌ها خاطرنشان کرد: از میان رسانه‌ها، تلویزیون می‌تواند نقش مهمی را در سمت و سو دادن ذهن و نقش‌آفرینی و آگاهی‌بخشی برای مخاطبان ایفا کند.

وی افزود: در طول دهه گذشته، به دلیل تسامح مدیران و اداره‌کنندگان رسانه ملّی، بازار خرید و فروش دستگاه‌های گیرنده ماهواره‌ای به شدت رونق گرفته و رسانه ملی مخاطبان خود را از دست داده است، لذا رفتارهای نسل جدید تحت تأثیر فرهنگ بیگانه قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز