خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مسکن، راه و شهرسازی استان لرستان؛

پروژه کمربندی دورود یکی از مطالبات مردم و دغدغه‌ اداره کل راه و شهرسازی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۹۴۱

بعد از انقلاب اسلامی تا سال ۹۱ در مجموع در حوزه بزرگراه در استان لرستان با وجود همه اعتبارات خوبی که بود، تنها ۳۱۸ کیلومتر طول جاده بزرگراهی در کل استان احداثشده و در کل استان وجود داشت.

ملکی با اشاره به پروژه کمربندی دورود گفت: این پروژه یکی از مطالبات مردم و دغدغه‌های اداره کل مسکن و شهرسازی است که فرماندار و نماینده محترم شهرستان در مجلس بسیار پیگیر آن هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از دورود، شهرام ملکی با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان دورود با اشاره به ۱۷ مرداد سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی و روز خبرنگار، گفت: به همه خبرنگارانی که در راستای توسعه جامعه گام بر می‌دارند، این روز را تبریک عرض می‌کنم.

وی با اشاره به حوزه فعالیت مسکن، راه و شهرسازی یادآور شد: گزارش دادن در این حوزه متفاوت است، چراکه مردم کار اجرا شده را مدنظر قرار می‌دهند.

مدیرکل مسکن، راه و شهرسازی استان لرستان خاطر نشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی تا سال ۹۱ در مجموع در حوزه بزرگراه در استان لرستان با وجود همه اعتبارات خوبی که بود، تنها ۳۱۸ کیلومتر طول جاده بزرگراهی در کل استان احداثشده و در کل استان وجود داشت.

وی ادامه داد: برای آنکه بخواهیم به حد مطلوب برسیم نیاز داشته‌ایم، تا ۲۰۰ کیلومتر دیگر بزرگراه به مقدار موجود اضافه کنیم، تا بتوانیم ارتباط بین شهرهای بروجرد - نورآباد – کوهدشت را به مرکز استان یعنی خرم‌آباد وصل کنیم و مابقی شهرستان‌ها یا سر این مسیر هستند، یا به نوعی به شبکه متصل می‌شوند، تا ارتباط آن‌ها با خرم‌آباد برقرار باشد.

ملکی تصریح کرد: کل اعتبار ما طی چهار سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان بوده است و ما برای به نتیجه رساندن ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه مورد نیاز استان به ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز داشته‌ایم که برای به نتیجه رساندن آن‌ها به یک ریسک بزرگ دست زدیم و با‌‌ همان ۷۰ میلیارد تومان اعتبار کار اجرایی احداث۲۰۰ کیلومتر بزرگ راه را آغاز کرده‌ایم.

مدیرکل مسکن، راه و شهرسازی لرستان یادآور شد: تا امروز ۱۰۴ کیلومتر بزرگراه استان با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان و ۷۰ میلیارد نقدینگی به بهره‌برداری رسیده است و حدود ۱۱۴ کیلومتر دیگر را در دست احداثداریم.

این مقام مسئول با اشاره به پروژه کمربندی دورود گفت: این پروژه یکی از مطالبات مردم و دغدغه‌های اداره کل مسکن و شهرسازی است که فرماندار و نماینده محترم شهرستان در مجلس بسیار پیگیر آن هستند.

وی با بیان این مطلب که پروژه کمربندی دورود در ردیف ملی قرار دارد، عنوان کرد: حدود ۱۲،۳ کیلومتر طول مسیر است که برای ساخت آن پیش بینی شده است، ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

ملکی متذکر شد: آخرین توافق این است که استان بحثتملک را انجام دهد و پس از آن وزارت راه و شهرسازی با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی را انجام دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز