خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بازرسی و شکایات مردمی استانداری لرستان؛

وطیفه بازرسی استانداری لرستان، نظارت ارشادی حمایت‌گرایانه است نه امنیتی و پلیسی

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۶۵۳

ما توانسته‌ایم فضای بازرسی استانداری را از یک فضای امنیتی و پلیسی خارج و به سمت نظارت ارشادی حمایت‌گرایانه و راهنما گونه ببریم.

مدیر کل بازرسی و شکایات مردمی استانداری لرستان گفت: ما توانسته‌ایم فضای بازرسی استانداری را از یک فضای امنیتی و پلیسی خارج و به سمت نظارت ارشادی حمایت‌گرایانه و راهنما گونه ببریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، مهران علی‌پناه در حاشیه نشست با رسانه‌ها در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون توانسته‌ایم از ۱۰ استان بازدید کنیم و از تجربه‌های آن‌ها برای استان لرستان نیز استفاده کنیم.

علی‌پناه با بیان اینکه در بخش حقوقی شورای حل اختلاف راه‌اندازی کرده‌ایم اضافه کرد: اگر نتوانیم در استان مسائل و شکایات را مورد بررسی قرار دهیم آن‌ها را به تهران ارسال می‌کنیم و در این زمینه تاکنون یک مورد انجام شده است.

مدیر کل بازرسی و شکایات مردمی استانداری لرستان بیان کرد: ما توانسته‌ایم فضای بازرسی استانداری را از یک فضای امنیتی و پلیسی خارج و به سمت نظارت ارشادی حمایت‌گرایانه و راهنما گونه ببریم زیرا بازرسی شکایات یک دستگاهی ناظر بر تمام دستگاه‌ها است که رسانه‌ها باید با این بخش از استانداری باشند.

وی تصریح کرد: بازرسی از نظر تشکیلاتی، حقوقی و ارزیابی عمل می‌کند و بررسی شکایات مردمی یکی از محوری‌ترین کارهای ما است.

علی‌پناه گفت: ما باید توان‌ها و نقاط مثبت خود را بیان کنیم زیرا قرآن نیز به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه نماینده مردم خبرنگاران و رسانه‌ها هستند گفت: خبرنگاران باید چشم بینای جامعه باشند و همواره اقدامات همه مسئولان دیگر را مورد بحثو بررسی قرار دهند.

متأسفانه بیشتر شکایت مردمی به بازرسی استانداری شکایت از شهرداری‌هاست که ما در این زمینه کارهای زیادی انجام داده‌ایم و در این راستا نماینده بازرسی در سطح شهرستان‌ها به وجود آورده‌ایم تا این نمایندگان بتوانند اقدامات شهرداری‌ها را از نزدیک مشاهده و با شکایت‌های مردمی آشنا شوند.

وی عنوان داشت: در سفرهای ما به شهرستان‌ها، اولین اقدام بازدید از شهرداری‌هاست و شکایت‌های مردمی از این لحاظ بسیار بالا رفته است.

علی‌پناه ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما این است که بازرس افتخاری و ویژه از میان مردم انتخاب کنیم تا مردم نیز بتوانند مشکلات و شکایات خود را راحت‌تر به ما انتقال دهند.

این مسئول یادآور شد: بیش از ۵۰ درصد شکایت‌ها به بازرسی استانداری بدون نام و نشان هستند که این برای راحتی مردم انجام می‌شود، بنابراین ما به هر نحوی که لازم باشد پیگیر شکایت‌ها و مشکلات مردم به استانداری لرستان هستیم.

مدیرکل بازرسی و شکایات مردمی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی ما در بخش سامد مشکل نیرو است که از نظر ساختاری باید این مسئله حل شود.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های دیگر ما در این قسمت از استانداری، برگزاری جلسات مختلف با طوایف، جانبازان، ایثارگران است، زیرا در لرستان فرهنگسازی در زمینه قبایل و طوایف یک امر ضروری و لازم است.

علی‌پناه با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از مدیران و کارمندهای ادارات از وسایل بیت‌المال برای کارهای شخصی خود استفاده می‌کنند، گفت: بررسی این امر یکی از برنامه‌های ویژه ما در این قسمت است، بنابراین با هر مدیری که از بیت‌المال برای وسایل شخصی خود استفاده کند، برخورد می‌کنیم.

مدیرکل بازرسی و شکایات مردمی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: امروز در جامعه ما نقاط منفی و ضعف زیادی وجود دارد که باید این مشکلات حل شوند، بنابراین استاندار لرستان نیز اولویت اصلی خود را به توسعه داده است، اما برخی از جریانات به دنبال این هستند که دولت را به سمت پاسخگویی به مسائل حاشیه‌ای ببرند که اگر این آرزوی آن‌ها تحقق پیدا کند، دولت از وظیفه اصلی خود که خدمت به مردم است باز می‌ماند.

علی‌پناه با بیان اینکه ۷۹ طرح در سفر ریاست جمهور به استان لرستان مصوب شد، افزود: تمام این طرح‌ها و برنامه‌ها مربوط به اقدامات استاندار قبل از سفر رئیس جمهور به این استان است و دولت مصوبه و اقدام جدیدی برای لرستان نداشته است.

این مسئول اضافه کرد: ۱۰ درصد بیکاری خانواده شهدا و ایثارگران کل کشور مربوط به استان لرستان است که این امر نشان می‌دهد هیچ دولتی توجه ویژه‌ای به لرستان نداشته است.

مدیرکل بازرسی و شکایات مردمی استانداری لرستان متذکر شد: اینکه استان لرستان همچنان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، نشان از این است که مردم خود نیز نخواستند، اما امروز یک نیروی عمرانی جدید مدیریت ارشد استان را عهده‌دار شده است و تمام تلاش خود را برای توسعه این استان به کار می‌گیرد.

وی گفت: متأسفانه بیشتر پست‌ها و مسئولیت‌های استان لرستان بر اساس رفاقت، دوستی، قومی و قبیله‌ای است که ما باید سعی کنیم این جریانات را به حداقل برسانیم و یکی از مشکلات اساسی استان که‌‌ همان بحثفرهنگی است را حل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز