خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان انتقال خون لرستان؛

لرستان در اهدای خون مستمر بانوان در کشور رتبه اول را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۳۱۹

سازمان انتقال خون لرستان از نظر رتبه کشوری در جایگاه سیزدهم قرار دارد اما از دو نظر در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است یکی اهدایی خون بانوان و همچنین اهدای خون مستمر بانوان جایگاه نخست را در بین استان های کشور دارد.

سازمان انتقال خون لرستان از نظر رتبه کشوری در جایگاه سیزدهم قرار دارد اما از دو نظر در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است یکی اهدایی خون بانوان و همچنین اهدای خون مستمر بانوان جایگاه نخست را در بین استان‌های کشور دارد.

به گزارش خبرنگارایلنااز خرم آباد، امیر حسین تروند امروز در جمع اعضای مجمع خیران سلامت استان و اصحاب رسانه که در مرکز انتقال خون استان حضور یافته بودند، اظهار کرد: سازمان انتقال خون لرستان در سال گذشته ۳۹ هزار و ۱۷۲ واحد خون را از اهدا کنندگان دریافت و به بیماران نیازمند سراسر استان از طریق بیمارستان‌ها تزریق کرده است.
رئیس سازمان انتقال خون لرستان گفت: اعتبارات دولتی مورد نیاز سازمان انتقال خون لرستان بیش از حدود ۴.۸ میلیارد تومان است که این میزان حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه هر اهدا کننده خون به ۳ بیمار جان دوباره می‌بخشد، افزود: از این رو بحثسلامت اهدا کنندگان برای ما بسیار مهم است و با اقداماتی که حین خون گیری انجام می‌دهیم به این نکته توجه فراوانی داریم.
رئیس سازمان انتقال خون لرستان با اشاره به اینکه سن اهدا کنندگان خون باید بین ۱۷ تا ۶۰ سال باشد، تصریح کرد: بعد از خون گیری آزمایش‌هایی مانند ایدز، هپاتیت B و C، عفونت، گروه خونی و سفلیس از خون اهدایی گرفته می‌شود و در صورت پاک بودن آن در بیمارستان‌ها توزیع می‌شود.
تروند با بیان اینکه فرایند خون گیری نیازمند شرایط مطلوبی است، بیان کرد: در مراکز اهدای خون، ابتدا هویت فرد اهدا کننده محرز می‌شود، سپس توسط پزشک معاینه می‌شود و اگر در این چرخه فرد اهدا کننده مشکلی نداشته باشد، خون آن در شرایط استانداردی دریافت می‌شود.
وی گفت: هر واحد اهدایی خون برای سازمان انتقال خون مبلغ ۱۲۸ هزار تومان هزینه در بر دارد، اما نه از اهدا کننده بابت آزمایش‌های گرفته شده مبلغی دریافت می‌شود و نه هنگام در اختیار گذاشتن خون به بیمارستان‌ها وجهی گرفته می‌شود.
رئیس سازمان انتقال خون لرستان با اشاره به اینکه با کمبود پزشک در این حوزه مواجه هستند، اظهار کرد: ما به پزشکانمان ماهیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق می‌دهیم، و از همین رو کمتر پزشکی حاضر است در این حوزه فعالیت کند و پزشک‌هایی که با ما همکاری دارند با توجه به حساسیتی که روی موضوع دارند حاضرند به این کار ادامه بدهند.
تروند تصریح کرد: سازمان انتقال خون استان هیچ منبع درآمدی ندارد و تنها از طریق حمایت‌های دولتی قادر است به بحثخون گیری از مردم بپردازد. که در این زمینه از مسئولان انتظار داریم تمامی بودجه پیشنهادی را به ما تخصیص دهند تا در روند خون گیری با مشکلات مالی روبرو نشویم.
وی با ابراز خرسندی از توجه مردم لرستان به امر اهدا خون، ابراز کرد: در لرستان ما شاهدیم از همه اقشار مختلف جامعه به بحثاهدای خون نگاه ویژه‌ای دارند چرا که حتی در شهرهایی که مراکز خون گیری نداریم اهدا کنندگان به خرم آباد می‌آیند و خون خود را اهدا می‌کنند.
رئیس سازمان انتقال خون لرستان با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی اعتبارا دولتی برای سازمان انتقال خون لرستان اظهار کرد: اعتبارات مورد نیاز دولتی برای سازمان انتقال خون لرستان حدود ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که در تخصیص اعتبارات امسال حدود نیمی از این مبلغ برای لرستان در نظر گرفته شده است.
تروند گفت: سازمان انتقال خون لرستان با مشکلاتی مواجه است که از جمله این مشکلات می‌توان به کمبود پزشک، کمبود اعتبارات و عدم دسترسی همه شهرستان‌ها به پایگاه‌های انتقال خون اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز