خبرگزاری کار ایران

مشاور اجرایی استاندار لرستان؛

خرم آباد استحقاق منطقه ویژه اقتصادی را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۰۹۷

مشاور اجرایی استاندار لرستان از راه اندازی منطقه ویژه درشهر خرم آباد خبرداد و گفت: شهرستان خرم آباداستحقاق منطقه ویژه اقتصادی را دارد.

مشاور اجرایی استاندار لرستان از راه اندازی منطقه ویژه درشهر خرم آباد خبر داد و گفت: شهرستان خرم آباداستحقاق منطقه ویژه اقتصادی را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، محمدرضا ملکی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات در دستور کار برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در مرکز لرستان اظهار داشت: یکی از برنامه‌های در دستور کار در لرستان فعال کردن مناطق ویژه اقتصادی استان و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در خرم آباد است.

وی با بیان اینکه اولین منطقه ویژه اقتصادی لرستان منطقه ویژه ایجاده شده در شهرستان ازنا است، عنوان کرد: هم اکنون این منطقه ویژه اقتصادی یکی از ۱۶ منطقه ویژه اقتصادی فعال در کشور محسوب می‌شود.

مشاور اجرایی استاندار لرستان با بیان اینکه همچنین ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بروجرد نیز مصوب شده است ادامه داد: هم اکنون در حال انجام پیگیری‌های لازم هستیم تا بتوانیم متولی مشخص و همچنین زمینی در شهرک صنعتی شماره دو بروجرد در اشترینان برای این منطقه ویژه در نظر بگیریم.

ملکی با بیان اینکه برنامه داریم که در خرم آباد که به عنوان مرکز استان نرخ بیکاری بالایی داریم منطقه ویژه اقتصادی ایجاد کنیم گفت: در این راستا مکاتبات لازم را برای ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی در خرم آباد از سال گذشته آغاز کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در این راستا نامه‌ای را به رئیس دبیرخانه مناطق آزاد و ویژه کشور مبنی بر ایجاد یک منطقه ویژه اقتصادی مستقل در خرم آباد ارسال کرده‌ایم بیان داشت: در قالب این نامه استدلال‌ها مورد نیاز برای ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی در خرم آباد و همچنین مزیت‌های موجود در زمینه‌های مختلف معادن غنی مانند سنگ گوهره خرم آباد، معادن گچ، قیر طبیعی، گیاهان دارویی، وجود شبکه ارتباطی بسیار خوب، در دست احداثبودن راه آهن، وجود فرودگاه بین المللی و… ارائه داده‌ایم.

مشاور اجرایی استاندار لرستان همچنین موقعیت استراتژیک خرم آباد، وجود انرژی، نیروگاه، آب کافی و… نیز از دیگر مزیت‌های لازم برای ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی در خرم آباد عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا زمینی به مساحت ۷۲ هکتار در شهرک صنعتی شماره سه خرم آباد برای ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی با موافقت شرکت شهرکهای صنعتی پیشنهاد داده‌ایم.

ملکی با اشاره به بررسی ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی در خرم آباد از سوی دبیرخانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: در جلسات کار‌شناسی که از سوی این دبیرخانه صورت گرفته مستندات ارائه شده از سوی استان کافی بوده و نقصی نداشته‌اند که این دبیرخانه قول همکاری را در این زمینه به ما دادند.

وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد یک منطقه ویژه اقتصادی مراحلی باید طی شود گفت: تصویب در دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تدوین لایحه از سوی هیئت دولت و ارائه به مجلس برای تصویب از جمله این مراحل است.

مشاور اجرایی استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت نقش نمایندگان خرم آباد برای تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این راستا نقش نمایندگان برای تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی پررنگ و موثر است.

ملکی همچنین بیان داشت: در سفر اخیر هیئت دولت به لرستان نیز مذاکراتی از سوی استاندار لرستان برای ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی در خرم آباد با معاون اجرایی و همچنین معاون اول رئیس جمهور صورت گرفت که قول داده شد که این لایحه با نظر مثبت در هیئت دولت پیگیری خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی در لرستان زمینه عملیاتی شدن مصوبه ایجاد بندر خشک را نیز در استان فراهم می‌کند گفت: دز صورتیکه این منطقه ایجاد شود بندر خشک نیز که سالهاست زمینه عملیاتی شدن پیدا نکرده در قالب همین سایت اجرایی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز