خبرگزاری کار ایران

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره ستاد دیه کشور؛

آزادی ۷ هزار زندانی جرائم غیر عمد در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۰۸۷

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره ستاد دیه کشور گفت: طی سال جاری ۱۸۴ جشن گلریزان در کشور برگزار می‌شود.

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره ستاد دیه کشور گفت: طی سال جاری ۱۸۴ جشن گلریزان در کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‎آباد، علی‌اکبر یساقی در حاشیه مراسم جشن گلریزان استان لرستان در خرم‎آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم ایران اسلامی سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان کمک کرده‎اند که هفت هزار زندانی با این اعتبار در سطح کشور آزاد شده است.

وی عنوان کرد: پیش‎بینی ما برای امسال افزایش ۳۰ درصدی این مبلغ از سوی خیرین و کمک‌کنندگان به آزاد‎سازی زندانیان است.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر هفت هزار و ۵۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در سطح کشور وجود دارد که برای آزادی این تعداد زندانی نیاز به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار داریم.

یساقی با اشاره به اینکه در سال جاری با همت بلند مردم نوعدوست ایران اسلامی ۱۸۴ جشن گلریزان در سطح کشور برگزار می‌‎شود، گفت: هر سال مردم کمک بزرگی به زندانیان جرائم غیرعمد می‌‎کنند که انتظار داریم، امسال این کمک‎‌ها بیشتر شود.

نایب رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کشور خاطرنشان کرد: از این تعداد زندانی ۱۳۰۰ نفر بر اثر تصادفات، دو هزار نفر بدهکار مهریه، سه هزار و ۲۵۰ محکومی، ۲۰۰ نفر موارد کارگاهی و… هستند.

وی گفت: طبق آمار پزشکی قانونی در سال ۹۲ یک‌هزار و ۹۰۰ نفر بر اثر حوادثناشی از کار جان خود را از دست داده‎اند.

این مسئول یادآور شد: یکی از اقدامات ستاد دیه کشور اصل قانون بیمه اجباری شخص ثالثبوده که همین امر باعثشده است، طی پنج سال گذشته آمار زندانیان تصادفی از ۵۰ هزار نفر امروز به ۳۰۰ هزار نفر برسد.

یساقی ادامه داد: از ابتدای انقلاب تاکنون ۸۰۰ هزار نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده‎اند.

وی عنوان کرد: وقتی یک زندانی آزاد می‌‎شود، این آزادی برای یک خانواده است و تعدادی از مردم این سرزمین به آزادی دست پیدا می‌‎کنند، بنابراین مردم ما باید این امر را همواره در نظر داشته باشند و به آزاد شدن یک زندانی فکر کنند.

این مسئول یادآور شد: اگر ما از اول برنامه‎ای برای کاهش آمار تصادفات با فرهنگ‎سازی برای مردم خود تدوین کنیم، نیازی به کمک و این نوع پول جمع کردن‎‌ها نداریم.

یساقی ادامه داد: یک هزار و ۳۰۰ زندانی تصادفی در سطح کشور وجود دارد، این در حالی است که سالانه ۲۳ هزار نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست می‌‎دهند، بنابراین ما باید به این مسائل توجه بیشتری داشته باشیم.

نایب رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون ۴ میلیون نفر بر اثر تصادف مجروح شده‎اند، گفت: در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ما باید برای امر فرهنگ‎سازی به ویژه در عرصه رانندگی برنامه‏های در الویت قرار دهیم، زیرا بیشتر این تخلفات و زندانیان جرائم غیر عمد در کشور بر اثر تصادفات هستند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: مردم باید مطالبات خود را از بیمه‎‌ها پیگیری و در این زمینه کوتاهی نکنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز