خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار لرستان:

تکمیل مسکن مهر، یکی از اولویت‌های اساسی در لرستان است

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۹۰۶

بحثمسکن مهر یکی از اولویت‌های اساسی دولت است و از تامین اجتماعی، امور مالیاتی، بانک‌ها و دستگاه‌های خدماتی که وابسته‌های ما هستند.

معاون عمرانی استاندار لرستان بیان داشت: بحثمسکن مهر، یکی از اولویت‌های اساسی دولت است و از تامین اجتماعی، امور مالیاتی، بانک‌ها و دستگاه‌های خدماتی که وابسته‌های ما هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، جلسه شورای مسکن لرستان با حضور معاون امور عمرانی استاندار لرستان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان برگزار شد.

جلسه مسکن مهر لرستان، پیرامون مشکلات مسکن مهر شهرستان‌های خرم‌آباد و الشتر برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیان داشت: پروژه مسکن مهر در خرم‌آباد ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. در منطقه دره‌گرم از ۸۶۰ واحد در حال ساخت، ۵۰۰ واحد آماده بهره‌برداری است و در این جلسه تصمیمی اتخاذ شد که شرکت‌های خدمات‌‌رسانی از قبیل آب و فاضلاب، برق و گاز ظرف حداکثر دو هفته نسبت به تکمیل شبکه و نصب انشعاب اقدام کنند و پیمانکاران آماده‌سازی موظف هستند تا پایان شهریور ماه سال جاری جهت اجرای آماده‌سازی اقدام کنند و این تعداد واحدها در هفته دولت تحویل داده می‌شود.

شهرام ملکی ادامه داد: در فاز اول سه هزار واحد در حال ساخت داریم که در ۲ هزار و ۸۹۲ واحد در مرحله اجرای فنداسیون، ۲ هزار و ۶۵۷ واحد اجرای اسکلت، یک هزار و ۵۰۷ واحد اجرای سفت‌کاری انجام گرفته است و ۴۷۰ واحد به اتمام رسیده است.

وی افزود: قرار شد برای بهره‌برداری از ۴۷۰ واحد تکمیل شده، دستگاه‌های خدمات‌رسان شامل آب و فاضلاب، برق و گاز حداکثر تا ۲۰ مرداد ماه نسبت به اجرای شبکه‌ها و نصب انشعاب‌ها اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان عنوان کرد: پروژه فاز دو شامل ۱۹۸۶ واحد است که قرار شد این تعداد واحد به تدریج تا پایان سال جاری براساس برنامه زمان‌بندی شده، تعداد واحدهای قابل بهره‌برداری شناسایی شوند و در جلسات بعدی شورای مسکن مورد بررسی قرار گیرند.

وی اظهار داشت: متقاضیان موظفند ظرف مدت ۱۰ روز نسبت به چگونگی پرداخت سهم آورده خود اقدام کنند که البته می‌توان به متقاضیان تا زمان تحویل یعنی بهمن ماه سال جاری مهلت پرداخت داد.

در ادامه معاون عمرانی استاندار لرستان ابراز داشت: چنانچه متقاضی برای پرداخت سهم آورده خود اقدام نکند، فرد جدیدی که واجد شرایط دریافت مسکن باشد، جایگزین می‌شود. در این خصوص تا هفته آینده ۱۰۰ نفر برای دریافت مسکن خود تعیین تکلیف می‌کنند.

مجید کیانپور افزود: عملیات احداث۴۳ هزار واحد مسکن مهر در استان لرستان آغاز شده که ۲۷ هزار واحد آن به بهره‌برداری رسیده و به مالکین تحویل داده شده و سه هزار واحد نیز آماده تحویل است.

وی ادامه داد: تمام اعضای شورای مسکن موظفند به عنوان هیئت مدیره تلاش کنند تا ۱۳ هزار واحد باقیمانده هر چه سریع‌تر آماده بهره‌برداری شود تا بدین‌ترتیب بتوانیم به معیشت و وضعیت اجاره‌بهای مردم کمک کنیم، اجر خانه‌دار شدن یک خانواده قابل توصیف نیست.

معاون عمرانی استاندار لرستان بیان داشت: بحثمسکن مهر یکی از اولویت‌های اساسی دولت است و از تامین اجتماعی، امور مالیاتی، بانک‌ها و دستگاه‌های خدماتی که وابسته‌های ما هستند، انتظار داریم در جهت تامین آسایش عمومی و ایجاد رفاه در جامعه کمک کنند.

وی ادامه داد: تلاش کنید مشکلات مسکن مهر حل شود که بعد از به اتمام رسیدن ساخت مسکن مهر، پروژه مسکن اجتماعی با برنامه‌ریزی منسجم و منظم آغاز می‌شود.

مهدی اکبریان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: ۸۰ درصد از انشعاب‌ها در مسکن مهر شهرستان الشتر نصب شده و حداکثر تا یک هفته آینده نصب تمام انشعاب‌ها به اتمام می‌رسد. شرکت آبفا نسبت به وصل انشعاب‌ها در ۴۴۸ واحد آماده تحویل اقدام می‌کند و نتیجه را در جلسه بعدی شورای مسکن استان اعلام می‌کند.

در ادامه علی خدانیا، معاون شرکت برق لرستان، گفت: تمام شبکه مورد نیاز مسکن مهر الشتر را با انتصاب ۹ ترانسفورماتور احداثکرده‌ایم، ۹۰ درصد انشعاب‌ها وصل شده‌ و در برخی موارد مشکل تکمیل پرونده و عدم تسویه حساب مالکین را داشته‌ایم که این مبلغ حدود ۲۰ میلیون تومان است و در صورت تامین این اعتبار ظرف ۱۰ روز آینده نصب انشعاب‌ها تکمیل می‌شود.
در ادامه حبیب‌الله خجسته‌پور فرماندار خرم‌‎آباد گفت: مدیران عامل شرکت‌های مسکن‌ساز موظف هستند، گزارش عملکرد روزانه خود را از طریق فکس به فرمانداری ارسال کنند. همچنین از طریق پیامک دعوت از متقاضیان به عمل آمده است.

در ادامه معاون راه و شهرسازی لرستان بیان داشت: در فاز سه مسکن مهر خرم‌آباد مشکلاتی وجود دارد، از قبیل تعداد پارکینگ مورد نیاز که طبق قانون به ازای هر واحد با متراژی کمتر از ۱۰۰ متر، نیم پارکینگ باید احداثشود که هر بلوک مسکن دارای ۲۰ واحد مسکونی و نیازمند ۱۰ واحد پارکینگ است.

محمد پیامنی ادامه داد: طبق نقشه اولیه برای ساخت مسکن مهر ۱۶ پارکینگ باید ایجاد می‌شد، اما به علت مطلوب نبودن ورودی نقشه، بحثخروجی پارکینگ‌ها با مشکل مواجه می‌شد، به همین علت تعداد پارکینگ‌ها به ۱۴ عدد کاهش یافت، حال آنکه به علت مغایرت تعداد پارکینگ ساخته شده با تعداد پارکینگ درج شده در پروانه، موظف شده‌ایم جریمه نقدی پرداخت کنیم که این مسئله معقول نیست.

پیامنی عنوان داشت: مشکل دوم که در ساخت مسکن مهر با آن مواجه هستیم، مربوط به ساماندهی و تهیه آسانسور است. در مجموع چهار شرکت فعال در زمینه ساخت آسانسور در استان وجود دارد که توان پوشش و برآوردن نیاز استان را ندارند، به همین علت روند تهیه آسانسور سه ماه به طول می‌انجامد.
این مسئول گفت: در شهرهایی که جمعیتی کمتر از ۲۵ هزار نفر دارند، ۹۵ درصد از پروژه‌ها تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی عنوان داشت: تعداد کل مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان ۳۸۰۰ واحد است که ۳۶۰۰ واحد آن به بهره‌برداری رسیده است و ۲۰۰ واحد باقیمانده مشکلاتی دارد که به دنبال رفع آنها هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز