خبرگزاری کار ایران

مدیر امور حقوقی بانک توسعه تعاون کشور،

نگاه بانک توسعه و تعاون به بخش تعاون یک نگاه حمایتی و توسعه ای است

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۹۷۵

نگاه بانک توسعه و تعاون به بخش تعاون یک نگاه حمایتی و توسعه ای است که سود دهی و خدمات دهی به بخش تعاون کشور را در دستور کار دارد.

مدیر امور حقوقی بانک توسعه تعاون کشور گفت: نگاه بانک توسعه و تعاون به بخش تعاون یک نگاه حمایتی و توسعه ای است که سود دهی و خدمات دهی به بخش تعاون کشور را در دستور کار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، محمد جعفر ایرانی در گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه لرستان گفت: در حال حاضر به دلیل وضعیت تحریم ها علیه ملت و دولت ایران، رشد تورم و وجود واسطه گران پول نامشروع در جامعه فضای بانکی کشور فضای خوبی نیست و یک هشتم سرمایه بانک ها به این دلایل به عنوان مطالبات معوق قرار گرفته است.

وی افزود: متاسفانه امروز سرمایه گذاری های اقصادی و تجاری در کشور نوسانات شدیدی دارد و دستمزدها و رکود اقتصادی در حوزه تولید و تجارت باعثمی شود که امکان باز پس گیری بسیاری از این منابع امکان پذیر نباشد.

ایرانی در ادامه از بانک ها به عنوان مهمترین بنگاههای اقتصادی در دنیا یاد کرد و گفت: این در حالی است که متاسفانه در کشور ما بسیاری از بانک ها درگیر مشکلاتی از این قبیل هستند.

مدیر امور حقوقی بانک توسعه تعاون با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون فعالیت خود را از سال ۸۸ با تاسیس بانک مستقل توسعه و تعاون آغاز کرده است تصریح کرد: نگاه بانک توسعه و تعاون به بخش تعاون یک نگاه حمایتی و توسعه ای است که سود دهی و خدمات دهی به بخش تعاون کشور را در دستور کار دارد.

وی همچنین با بیان اینکه بانک توسعه تعاون ۱۰ نمایندگی فعال در استان لرستان دارد از تاسیس شعب شهرستان نورآباد و کمالوند تا چند ماه آینده خبر دارد.

ایرانی فضای موجود در استان را زمینه مناسبی برای توسعه و تکمیل بخش تعاون در حوزه اقتصادی دانست و عنوان کرد: این در حالی است که به دلیل برخی مشکلات و مسائل حمایت از بخش تعاون با اندکی مشکل مواجه است.

وی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون بر اساس قانون باید ۷۰درصد سرمایه خود را در اختیار بخش تعاون قرار دهد گفت: ۳۰ درصد مابقی سرمایه این بانک نیز در اختیار بخشهای عمومی و دولتی و شرکتهای خصوصی و دولتی قرار می گیرد.

مدیر امور حقوقی بانک توسعه تعاون با اشاره به اینکه تعاون ضعیف ترین بخش اقتصادی کشور است یادآور شد: در حال حاضر کمتر از ۲ درصد از اقتصاد کشور مربوط به بخش تعاون است در حالی که در سند چشم انداز توسعه سهم تعاون در اقتصاد کشور باید به رقم ۲۵ درصدی برسد.

وی در ادامه سیستم اقتصادی اسلام را قوی ترین سیستم اقتصادی موجود در دنیا دانست و بیان داشت: سنت های اسلامی وقف، قرض الحسنه، فطریه، صدقه، خمس و زکات که مهمترین منابع اقتصادی دولت اسلامی هستند در هیچ کجای دنیا همتا و مانند ندارند.

ایرانی اضافه کرد: تعاون در برخی کشورهای خارجی پیش قراول حوزه اقتصاد است، اما در کشور اسلامی ما که اعتقاد به تعاون و مشارکت در آموزه های دینی آن وجود دارد متاسفانه هنوز به این خودباوری نرسیده ایم و لذا فرهنگ اعتماد و تعاون باید در کشور تقویت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز