خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان:

زاگرس دارای جایگاهی بزرگ در اکوسیستم ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۷۰۶

زاگرس با ۵۳۰ گونه جانوری و ۳۰۰ گونه گیاهی و جمعیتی حدود ۲۰ میلیون نفر دارای جایگاهی بزرگ در اکوسیستم این جهان هستی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: زاگرس با ۵۳۰ گونه جانوری و ۳۰۰ گونه گیاهی و جمعیتی حدود ۲۰ میلیون نفر دارای جایگاهی بزرگ در اکوسیستم این جهان هستی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، محمدحسین بازگیر در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به شعار هفته محیط زیست(به نشانه مقابله با گرمای زمین صدایمان را بالا ببریم نه سطح دریاها را) از عموم مردم استان دعوت به عمل می‎آید که در حفظ داشته‎های خدادادی یعنی آب، خاک، جنگل‎های بلوط، حیوانات و… کمال حفاظت را جهت سپاس به درگاه خدای منان و همچنین به میراثگذاشتن این موهبت الهی برای نسل‎های آینده انجام دهند.
وی اضافه کرد: در دین مبین اسلام تأکید فراوانی بر حفظ و نگهداری از این امانت‎الهی که خداوند به بشر عطا کرده، شده است به طوری که مهریه حضرت زهرا(س) آب بوده و این خود تأمل و تفکر در این قضیه دارد که جایگاه نعمت ‎الهی را نزد دختر رسول دارد.
بازگیر ادامه داد: در صد سال اخیر تغییرات اقلیمی فراوانی به جهت گرمایش ۷۴ درصدی را شاهد بوده‎ایم که باعثاز بین رفتن زیستگاه‎ها، گونه‎های جانوری و گیاهی فراوانی به خاطر این پدیده شوم شده از جمله خشکسالی، سیل، طوفان‎ها و… که همگی به خاطر دخالت‎های انسانی است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: با برداشت صحیح منابع آب و نکاشتن بذرهایی که باعثتلف و هدر رفت منابع آبی می‎شوند محیط زیست زاگرس و کشور را به خطر نیندازیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان یادآور شد: این تغییرات اقلیمی موجب از بین رفتن آب‎های سطحی و از همه مهمتر سفره‎های زیرزمینی شده که بزرگترین ذخیره آب آشامیدنی این سرمایه حیاتی بشر است؛ به علت برداشت‎های غیرکارشناسانه و غیرمسئولانه موجب نابودی نسل بشر در آینده‎ای نه چندان دور می‎شود که متأسفانه شروع شده است.
بازگیر خاطرنشان کرد: اگر زودتر فکری به حال این سرچشمه حیات جهان هستی نشود فاجعه‎ای بزرگ در انتظار ماست.
وی اظهار کرد: زاگرس همانند سدی بزرگ در برابر هجوم رومی‎ها و عثمانی‎ها بوده و تأمین کننده ۴۰ درصد آب شیرین کشور ایران و تأمین کننده ۵۰ درصد پروتئین کشور است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان یادآور شد: زاگرس با ۵۳۰ گونه جانوری و ۳۰۰ گونه گیاهی و جمعیتی حدود ۲۰ میلیون نفر دارای جایگاهی بزرگ در اکوسیستم این جهان هستی است. با برداشت صحیح منابع آب و همچنین نکاشتن بذرهایی که باعثتلف شدن و هدر رفت منابع آبی می‎شوند محیط زیست زاگرس و کشور را به خطر نیندازیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز