خبرگزاری کار ایران

رئیس پارک علم و فناوری استان لرستان،

فعالیت ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در استان

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۲۴۵

یاراحمدی عنوان کرد: در سال ۹۱ حدود ۶۰ اختراع داخلی توسط فن آوران لرستانی در کشور ثبت شده است و تعداد اختراعات بین المللی استان در سال ۹۱ نیز پنج اختراع بوده است.

یاراحمدی عنوان کرد: در سال ۹۱ حدود ۶۰ اختراع داخلی توسط فن آوران لرستانی در کشور ثبت شده است و تعداد اختراعات بین المللی استان در سال ۹۱ نیز پنج اختراع بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، مجید یاراحمدی در نشست خبری اظهار داشت: پارک علم و فناوری زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و چهار ماموریت مهم را دنبال می کند.

وی به بیان ماموریت های پارک علم و فناوری پرداخت و عنوان کرد: ماموریت اول این مجموعه ایجاد و بهبود فضای کسب و کار مناسب برای شرکت های دانش بنیان و فراهم کردن زمینه های رشد برای صاحبان ایده برای تجاری سازی آن ایده و همچنین تبدیل آن ایده به محصولی که برای اقتصاد و تجارت ارزش ایجاد کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان لرستان افزود: دومین ماموریت پارک علم و فناوری استان لرستان تولید و مدیریت تکنولوژی است که در بحثمدیریت تکنولوژی مفاهیمی مانند انتقال، یادگیری، ارزش گذاری و ارزیابی تکنولوژی مد نظر است.

یاراحمدی دیپلماسی فناوری و اقتصادی را سومین ماموریت پارک علم و فناوری دانست و گفت: کمک به ایجاد بسترهای مناسب برای تحقق اقتصاد دانش بنیان نیز چهارمین ماموریت این سازمان می باشد.

فعالیت ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در استان

وی فعالیت های دو ساله پارک علم و فن آوری لرستان را در زمینه اجرای این ماموریت ها بسیار مناسب دانست و گفت: در ماموریت اول علیرغم اینکه مصوبه وزارت علوم، ایجاد ۵۰ شرکت دانش بنیان در زمینه ایجاد و بهبود فضای کسب و کار طی دو سال بوده ولی پارک علم و فناوری لرستان ظرف این دو سال توانسته است ۱۲۰ شرکت دانش بنیان را در این مسیر هدایت کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان لرستان در این باره افزود: این در حالیست که بسیاری از این شرکت ها کمتر از یکسال از حضورشان در پارک علم و فناوری استان لرستان می گذرد.

یاراحمدی به برخی از موفقیت های پارک علم و فناوری استان لرستان اشاره کرد و بیان داشت: این پارک بیش از ۲.۵ برابر ماموریت از پیش تعیین شده در بخش حمایت از شرکت های دانش بنیان را انجام داده است.

اولین فروش بازار بورس ایده کشور به لرستان تعلق دارد

وی با بیان این مطلب که مشکلات صنعت و معدن را پول حل نمی کند گفت: شرکت های دانش بنیان موجود در پارک علم و فناوری استان لرستان مدل هایی را ارزیابی کرده است که نمونه های این مدل ها می توانند در حل بسیاری از مشکلات صنعت و معدن راهگشا باشند.

رئیس پارک علم و فناوری استان لرستان نتایج حاصل از ارزیابی مدل ۲۵ شرکت دانش بنیان را اینگونه توصیف کرد: بیش از ۷۰ درصد مشکل کسب و کار در کشور ما ناشی از عدم مدیریت مناسب کسب و کار و همچنین عدم بکارگیری روش های علمی در زمینه کسب و کار است.

یاراحمدی راه اندازی بازار بورس ایده و فن آوری را یک خبر خوب برای لرستانی ها دانست و گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه بازار بورس ایده و فن آوری در کشور بایستی راه اندازی می شد که این مهم اولین بار در کشور صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در تاریخ یازدهم خردادماه سالجاری بازار بورس ایده و فن آوری با حضور نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، معاون قوه قضاییه، معاون رئیس جمهور و… راه اندازی شد و تنها فن آوری که مجوز پیدا کرد که بتواند در بازار بورس ایده و فن آوری کشور عرضه شود مربوط به حامد ترابی نژاد و هادی محمودوند از اعضای پارک علم و فن آوری لرستان بود.

رئیس پارک علم و فناوری استان لرستان این عامل را موفقیت بزرگی برای لرستان دانست و گفت: تنها در کسری از ثانیه این فناوری به مبلغ دو میلیارد ریال در بورس فروخته شد.

یاراحمدی افزود: با این تفاسیر اولین فروش و اولین افتتاح کننده بازار بورس ایده در کشور به لرستان اختصاص داده شد.

اختراع دارویی که می تواند سالانه بیش از یک میلیارد دلار فروش داشته باشد

وی عنوان کرد: متخصصین لرستانی همچنین موفق به اختراع دارویی شده اند که اگر این دارو وارد بازار شود می تواند سالانه بیش از یک میلیارد دلار فروش داشته باشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان لرستان ترجیح داد که جزئیات مربوط به این خبر را فعلا فاش نکرده و تنها به این موضوع اکتفا کرد که این دارو مراحل علمی و ثبت را طی کرده است و همچنین مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته است.

یاراحمدی به پایه های اقتصاد دنیا اشاره کرد و اظهار داشت: اقتصاد دنیا سه پایه دارد که پایه اول آن اقتصاد مبتنی بر نهادهای تولید است.

وی اقتصاد مبتنی بر سرمایه گذاری در تولید و مبتنی بر فناوری را پایه دوم این حوزه دانست و گفت: اقتصاد مبتنی بر نوآوری پایه سوم اقتصاد است.

یاراحمدی ادامه داد: با ملاحظه وضعیت کنونی کشورهای در این زمینه می توان دریافت که کشور ایران در حال گذر از اقتصاد مبتنی بر نهاد های تولید به پایه دوم اقتصاد است.

وی اقتصاد مبتنی بر نوآوری را یکی از ارکان اساسی اقتصاد دنیا برشمرد و تاکید کرد: اقتصاد مبتنی بر نوآوری بدین مفهوم است که در اقتصاد تنها سند و ملک و زمین ارزش نداشته باشد بلکه به نوآوری نیز ارزش داده شود.

تعداد اختراعات بین المللی استان در سال ۹۱ نیز پنج اختراع بوده است

رئیس پارک علم و فناوری استان لرستان تعداد پارک های علم و فن آوری موجود در کشور را ۳۱ پارک برشمرد و گفت: همچنین ۳۰۰ موسسه مربوط به حوزه فناوری در کشور وجود دارد.

یاراحمدی عنوان کرد: در سال ۹۱ حدود ۶۰ اختراع داخلی توسط فن آوران لرستانی در کشور ثبت شده است و تعداد اختراعات بین المللی استان در سال ۹۱ نیز پنج اختراع بوده است.

وی مبلغ قراردادهای منعقد شده توسط پارک علم و فن آوری استان را بالغ بر ۱۱ هزار و ۶۱۰ میلیون ریال دانست و گفت: تعداد فن آوری های ایجاد شده در پارک علم و فناوری لرستان در سال ۹۱ حدود ۳۴ فن آوری بوده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان لرستان افزود: در سال ۹۲ نیز تعداد ۳۰ اختراع داخلی در کشور ثبت شد و تعداد فن آوری های ایجاد شده نیز در سال گذشته ۴۸ فناوری بوده است.

وی با اشاره به این موضوع که گاهی ثبت یک اختراع بین المللی حدود ۳ تا ۴ سال بطول می انجامد ادامه داد: تعداد اختراعات بین المللی لرستان در سال گذشته هنوز مشخص نشده است و تا دی ماه امسال این تعداد مشخص خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز