خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی

متاسفانه در حال حاضر دانشگاه و صنعت لازم وملزوم هم نیستند

کد خبر : ۱۷۲۰۲۴

با وجود اینکه در قانون تاکیده شده که دانشگاه و صنعت باید با هم ارتباط داشته باشند ولی متاسفانه دانشگاه و صنعت هر کدام جداگانه کار خود را انجام می دهند و در این زمینه در اول راه هستیم.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی: با وجود اینکه در قانون تاکیده شده که دانشگاه و صنعت باید با هم ارتباط داشته باشند ولی متاسفانه دانشگاه و صنعت هر کدام جداگانه کار خود را انجام می دهند و در این زمینه در اول راه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از الیگودرز، محمدرضا توکلی امروز در جمع فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز اظهار کرد: رشد علمی کشور در حدود ۱۱ برابر متوسط جهانی است که با کسب رتبه پنجم در سلولهای بنیادی و تولید ۱۰۰محصول زیست فناوری در جایگاهی خوبی قرار داریم.

وی مشکل اساسی دانشگاه را عدم ارتباط با صنعت دانست و افزود: دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی دارای مشکلات زیادی هستند که مهمترین آن بیکاری است و با وجود اینکه در قانون تاکیده شده که دانشگاه و صنعت باید با هم ارتباط داشته باشند ولی متاسفانه دانشگاه و صنعت هر کدام جداگانه کار خود را انجام می دهند و در این زمینه در اول راه هستیم.

غفاری ریاست دانشگاه آزاد الیگودرز نیز در این همایش اظهار کرد: دانشگاه آزاد الیگودرز از زمان تاسیس تاکنون دارای هشت هزارو ۲۷۱فارغ التحصیل است که شش هزار و ۲۱۵ نفر مرد و دو هزار و ۵۶نفر زن است که هم‌اکنون خدمات ارزنده ای در سطح شهرستان و کشور ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به متکی نبودن دانشگاه به بودجه نفت خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با کمترین پشتوانه مالی و بدون دریافت حتی یک ریال بودجه نفت توانسته به این موفقیت‌ها دست یابد.

ولی الله رضوی نژاد فرماندار شهرستان الیگودرز نیز در این همایش گفت: شهرستان الیگودرز در بحثمعادن و گردشگری سرآمد کشور است که این شهرستان به دلیل موقعیت جغرافیایی، پایین بودن هزینه‌ها ومردم خونگرم بسیاری از دانشجویان این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند.

وی به فراهم آوردن زیر ساخت‌ها برای جذب دانشجویان در مقطع دکترا توسط مسئولان این دانشگاه اشاره کرد و توضیح داد: در این دانشگاه علاوه بر رشته های تکمیلی باید به دنبال گسترش سطح تحصیلات تا مقطع دکترا باشیم که این موضوع هم اکنون دغدغه مهم بسیاری از دانشگاهای کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز