خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و داروی کشور

انجام نظارت بعد از عرضه محصول مهم ترین اولویت مااست

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۷۰۱

مهم ترین اولویت مادر سال ۹۳، انجام نظارت بعد از عرضه محصول است، و انجام آزمایش های دقیق در زمینه آلودگی سموم کشاورزی و آفت کش ها از دیگر اولویت های محوری این سازمان و آزمایشگاههای مرتبط در سال ۹۳ است.

رئیس سازمان غذا و داروی کشور گفت: مهم ترین اولویت مادر سال ۹۳، انجام نظارت بعد از عرضه محصول است، و انجام آزمایش های دقیق در زمینه آلودگی سموم کشاورزی و آفت کش ها از دیگر اولویت های محوری این سازمان و آزمایشگاههای مرتبط در سال ۹۳ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، رسول دیناروند امروز در مراسم برگزاری نهمین همایش سراسری مدیران آزمایشگاه های غذا و داروی سراسر کشور که در خرم آباد به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در حال برگزاری است، اظهار کرد: آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو نقش مهمی در تأمین سلامت مردم و جامعه دارند زیرا این آزمایشگاه ها وظیفه کنترل و بازرسی داروها و مواد غذایی را بر عهده دارند که بی توجهی به این موضوع می تواند سبب بروز مشکلاتی در تأمین حوزه سلامت عمومی کشور دارد.

معاون وزیر بهداشت در خرم‌آباد گفت: متاسفانه گزارش سالیانه سلامت غذایی در کشور ما تاکنون حتی یکبار هم ارائه نشده چراکه ما در کشور کار نظارت دائمی بر عرضه محصولات دارویی و غذایی را به صورت جدی مورد توجه قرار نداده ایم.

وی افزود: آزمایشگاه‌های کنترل مواد غذایی در کشور سه وظیفه مهم و اساسی را بر عهده دارند که با اجرای این وظایف می توانند در راستای تأمین سلامت جامعه تلاش کنند که این وظایف عبارتند از، اقدامات عملی و کارشناسانه برای جلوگیری از ورود محصولات غیر سالم به بازار، انجام کارهای مرتبط با بهداشت محیط و کنترل و نظارت جدی بر محصولات موجود در بازار.

دیناروند تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در سطح کشور در زمینه غذا و دارو وجود دارد آمار نادرستی است که توسط برخی افراد و بدون کار کارشناسی ارائه می شود که که این امر در حوزه سلامت می تواند آثار نامطلوبی را در بر داشته باشد، لذا این آمار ارائه شده باید درست و مبتنی بر شواهد باشند.

معاون وزیر بهداشت کشور بیان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در زمینه غذا و دارو در کشور وجود دارد بحثنظارت بر محصولات ارائه شده در کشور بوده که نسبت به این موضوع اهمیت زیادی داده نمی شود و همین امر نیز سبب بروز مشکلاتی در زمینه تأمین سلامت جامعه شده است.

دیناورند با اشاره به اینکه در تمام دنیا شاهد ارائه گزارش سالیانه سلامت غذایی هستیم، گفت: متاسفانه این گزارش در کشور ما تاکنون حتی یکبار هم ارائه نشده چراکه ما در کشور کار نظارت دائمی بر عرضه محصولات دارویی و غذایی را به صورت جدی مورد توجه قرار نداده ایم.

وی اظهار کرد: مهمترین وظیفه آزمایشگاه های غذا و دارو نظارت بر کیفیت مواد غذایی و کنترل آن هاست که سلامت جامعه را تضمین می کند.

رئیس سازمان غذا و داروی کشور گفت: مهم ترین اولویت این حوزه در سال ۹۳، انجام نظارت بعد از عرضه محصول است، و انجام آزمایش های دقیق در زمینه آلودگی سموم کشاورزی و آفت کش ها از دیگر اولویت های محوری این سازمان و آزمایشگاههای مرتبط در سال ۹۳ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز