خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان:

طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان لرستان در ۲۵ پایگاه اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۶۹۰

براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در سطح ۱۸ پایگاه ثابت و هفت پایگاه سیار در نقاط مختلف استان اجرا خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در سطح ۱۸ پایگاه ثابت و هفت پایگاه سیار در نقاط مختلف استان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، گودرز کریمی فر در ستاد هماهنگی طرح سنجش سلامت استان، افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، این طرح در سطح ۱۸ پایگاه ثابت و هفت پایگاه سیار در نقاط مختلف استان اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده، با اجرای این طرح بیش از ۳۳ هزار دانش آموز برای ورود به دبستان در سال تحصیلی جدید مورد سنجش سلامت قرار می‌گیرند.

کریمی فر خاطر نشان کرد: در این طرح دانش آموزان در زمینه‌های بینایی، شنوایی، قد و وزن، دهان و دندان، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، گفتاری و اوتیسم مورد سنجش قرار می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان گفت: دراین زمینه لازم است، خانواده‌های دارای فرزند هفت ساله، به نزدیک‌ترین آموزشگاه محل سکونت مراجعه و نسبت به معرفی فرزند خود به پایگاههای سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی اقدام کنند.

وی افزود: مدارس ابتدایی نیز با دریافت تصویر شناسنامه و عکس دانش آموزان، نسبت به معرفی این افراد به یکی از پایگاه‌های سنجش سلامت دانش آموزان اقدام خواهند کرد.

کریمی فر اظهار کرد: در طرح سنجش سلامت برای هر کودک پرونده سلامت تشکیل می‌شود که وجود این پرونده برای ثبت نام در پایه اول ابتدایی الزامی است.

به گفته وی، با بررسی‌ها و آزمایش‌های انجام شده در پایگاههای سنجش سلامت، ادامه تحصیل دانش آموزان در آموزشگاههای عادی یا استثنایی مشخص می‌شود.

وی همچنین شناسایی تفاوت‌های فردی در کودکان، شناخت به موقع مشکلات و محدودیت‌های جسمی و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی را از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

کریمی فر درباره هزینه این طرح نیز گفت: از آنجایی که این طرح خودگردان و خارج از ردیف بودجه دولتی اجرا می‌شود برای این طرح ۱۰ هزار تومان از اولیای دانش آموزان دریافت می‌شود که این نرخ در روستا‌ها نیم بها و درمناطق محروم رایگان است.

به گفته وی، طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به دبستان با همکاری وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهزیستی اجرا می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز