خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان

آگاهی خانواده‌ها از آسیب مواد مخدر، کارآمدترین شیوه در مبارزه با اعتیاد است

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۱۱۸

آگاهی خانواده‌ها از آسیب‌های مواد مخدر کارآمدترین شیوه مبارزه با اعتیاد است که باید با واطلاع رسانی، خانواده ها را نسبت به این پدیده هوشیار کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: آگاهی خانواده‌ها از آسیب‌های مواد مخدر کارآمدترین شیوه مبارزه با اعتیاد است که باید با واطلاع رسانی، خانواده ها را نسبت به این پدیده هوشیار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنااز خرم آباد؛ حجت اله فراشی تاکید کرد: گرچه دستگاه‌های امنیتی و قضایی قاطعانه با سوداگران مرگ برخورد می‌کنند اما در حوزه فرهنگی و پیشگیری می‌توان منظر و شیوه خانواده‌ ها را در مبارزه با مواد مخدر عوض کرد.

وی با بیان این مطلب که جوانان و نوجوانان اگر نتوانند به پیشنهادها و دعوت‌های مشکل‌ساز دوستان نه بگویند نشانگر آن است که از توانمندی خود مراقبتی عاجزند، گفت: دولت باید بستر آموزش‌های مهارت های زندگی را برای مردم آماده کند و مردم را برای فراگیری این علوم فرا خواند.

دبیر شورای هماهنگی استان بیان کرد: آگاهی‌بخشی و ارتقاء شناخت خانواده‌ها نسبت به نقش خود برای پیشگیری از قربانی شدن فرزندانشان در منجلاب اعتیاد و توانمندسازی نوجوانان و جوانان برای خود مراقبتی در دستور کار شورای هماهنگی مواد مخدر قرار گرفت که توفیقات خوبی هم در این زمینه داشته‌ایم.

فراشی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر تنباکوهای میوه‌ای ‏مصرف می‌شود که بسیار آسیب‌زا و خطرناک است و زیان‌های فراوانی به ریه‌ها وارد می‌کند که خود نشانگر آن ‏است که اگر پیشگیری نشود سونامی بیماری‌های ریوی در راه است. ‏
وی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و توانمندسازی را باید در خانواده‌ها آغاز کرد و آموزش و پرورش نیز باید این ‏موضوع را جدی‌تر بگیرد و با آموزش‌های علمی وکاربردی دانش‌آموزان را برای پذیرش مسوولیت ها پرورش دهد.

‏ فراشی تأکید کرد: اگر فرهنگ استفاده‌ی درست از تکنولوژیهای روز و توانمندسازی را جدی نگیریم ‏بی‌تردید آسیب‌های فراوانی خواهیم دیدکه جبران ناپذیر است واگر هم جبران پذیر باشد هزینه هنگفتی در بر ‏خواهد داشت. ‏

همچنین نورمحمد سپهوند از پیشکسوتان مطبوعات استان بیان داشت: مجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با وجود نیروهای اندک خوشبختانه در حوزه‌های مختلف فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی فعالیت‌های حرفه‌ای کارشناسی شده را در سطح گسترده داشته است و مضاف بر این، در حوزه درمان و سایر بخش‌های مبارزه با اشاعه آلودگی اعتیاد و نجات قربانیان تلاش در خور تحسین به عمل آورده که بدون اغراق می توان گفت سر آمد دیگر استان‌های کشور است.

وی از تلاش وافر روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در امر اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی نسبت به تبعات زیانبار آلودگی به مواد مخدر قدردانی کرد و ارتباط تنگاتنگ روابط عمومی را با رسانه‌ها ارج نهاد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز