خبرگزاری کار ایران

علی اکبر ناطق نوری:

برخی‌ها در زمینه مذاکرات هسته‌ای مردم را می ترسانند / با وجود رهبری در کشور جای هیچ دلواپسی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۱۲۱

همین که در یک ملت نژادپرست، یک سیاه‌پوست برمی‌خیزد و تمام مراحل آکادمیک علمی را طی می‌کند و بر کرسی سناتوری می‌نشیند و در نهایت در همین کشور نژادپرست به ریاست جمهوری می‌رسد مطمئناً آدم گیج و گنگی نیست و اشتباهات جمهوری‌خواهان را تکرار نخواهد کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بعضی‌ها در زمینه مذاکرات هسته‌ای مردم را می‌ترسانند و مسئولان مذاکره کننده را به تردید می اندازند. تحلیل من این است که این افراد یا آگاهی ندارند و یا عمدا و سهوا اشتباه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری در جمع اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و شورای اداری لرستان گفت: وقتی که ملتی به این خوبی و رهبری با این درایت و تیزبینی داریم نباید دلواپس باشیم.

وی با بیان اینکه به جای اینکه مذاکره‌کنندگان کشورمان را تقویت کنیم و دلداری دهیم تا با خیال راحت آنچه که مورد نظر مقام معظم رهبری است را در مذاکرات پیاده کنند، مکتب دلواپسی را راه انداختیم، اظهار داشت: ‌برخی می‌خواهند زودتر از امام تصمیم بگیرند که مطمئن باشید هر کسی زودتر از امام عصر خود تصمیمی بگیرد تحلیلش غلط از آب بیرون می‌آید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید با تمام توان سربازان و افسران جبهه سیاسی کشورمان را در مذاکرات حمایت کنیم، تصریح کرد: امروز آمریکا به دنبال مذاکره با ما‌ست نه ما و اگر عده‌ای «عمداً سهو» می‌کنند و زودتر از موقع پیش‌بینی و نتیجه‌گیری می‌کنند باید ملت دلواپس نباشد و وقتی که رهبری با این درایت و خوبی داریم و ملتی به این اندازه شجاع و وفادار داریم آنچه که اتفاق می‌افتد خیر جامعه و ایران اسلامی در ‌آن رقم خواهد خورد.

ناطق‌نوری با بیان اینکه ۳۵ سال است در بطن این انقلاب بودم تحلیلم این است که اوباما بسیار آدم باهوشی است، خاطرنشان کرد: ‌ همین که در یک ملت نژادپرست، یک سیاه‌پوست برمی‌خیزد و تمام مراحل آکادمیک علمی را طی می‌کند و بر کرسی سناتوری می‌نشیند و در نهایت در همین کشور نژادپرست به ریاست جمهوری می‌رسد مطمئناً آدم گیج و گنگی نیست و اشتباهات جمهوری‌خواهان را تکرار نخواهد کرد.

وی افزود: جمهوری‌خواهان نادان بودند و جنگ را با آن همه هزینه به آمریکا تحمیل کردند و عایده‌ای به جز ویرانی برای دیگر کشورها و هزینه بیشتر برای خود آمریکا ندارد اما اوباما به این جمع‌بندی رسیده که راهی به جز مذاکره با ملت ایران ندارد چرا که می‌بیند پس از اینکه افغانستان را ویران کرد نفوذ و قدرت ایران در آنجا بیشتر شد و یا اینکه صدام را خلق کرد و عراق را ویران کرد قدرت و نفوذ ایران بیشتر شد.

ناطق‌نوری با بیان اینکه ‌در هر کجای منطقه خاو‌رمیانه نظر بیندازند به وضوح ردپا و نفوذ ایران را ‌‌می‌بینند گفت: در سوریه، لبنان، عراق، افغانستان و دیگر کشورهای عربی و اسلامی هزینه می‌کنند و ویرانی به بار می‌آورند اما نفوذ و محبوبیت جمهوری اسلامی بیشتر می‌شود و این یعنی اوباما می‌داند که فشار ۸ سال جنگ و فشار ۳۵ سال تحریم مردم ایران را مقاوم‌تر از گذشته کرده ‌و این کشور هنوز با قدرت و قوت سر جایش باقی است که البته عوارضش را تحمل کردیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در زمان قاجار بدون هیچ جنگ و خونریزی و بدون هیچ فشاری ۱۷ شهر و استان کشور را مفت و مجانی تقدیم کردند، اظهار داشت: ‌ در زمان خاندان بی‌عرضه پهلوی نیز بدون هیچ گونه جنگ و تهدیدی یک استان استراتژیک را از دست دادیم اما در جنگ ۸ ساله با آن همه حمله ناجوانمردانه در طول ۸ سال که به جد تمام دنیا بر سر ما ریخته بودند به لطف خدا و با وحدت و همدلی که در بین مردم بود یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم.

ناطق‌نوری ادامه داد: در این بین ما باید مذاکره‌کنندگان‌مان را برای دستیابی به بهترین نتیجه حمایت کنیم و دلگرمشان به حمایت مردم کنیم چرا که نباید مذاکره کنندگان به انفعال بیفتند.

وی در ادامه با انتقاد از پیشگامان مطرح‌کننده مکتب دلواپسی گفت: گویا عده‌ای انقلابی‌تر از انقلابی‌ها هستند و می‌خواهند زودتر از امام تصمیم بگیرند و زودتر از مذاکرات به نتیجه برسند و شاید نمی‌دانند که ما خدا و ایدئولوژی داریم و با وحدت کلمه توانسته‌ایم تمام فتنه‌ها و جریانات ۳۵ ساله‌ای که در کمین انقلاب بودند را خنثی کنیم فقط به یک دلیل آن هم اینکه دست خدا بر سر جماعت است و هر جا وحدت کلمه وجود داشته باشد در سایه توجهات و عنایات الهی این ما هستیم که پیروز و سربلند از میدان بیرون می‌آییم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح دیدگاه خود نسبت به مسائل و مشکلات لرستان گفت: لطف مردم لرستان به شخص بنده زبانزد ‌است و البته دلاوری‌ها و وفاداری‌های این مردم نیز در طول تاریخ انقلاب اسلامی بر همگان ثابت شده است.

وی افزود: قبل از انقلاب و در ابتدای انقلاب مردم لرستان همیشه پیشگام و پیشرو تظاهرات‌ و اعتراضات بودند و در ثبات پس از انقلاب نیز همین گونه عمل کردند به گونه‌ای که در جریان اتفاقات زمان بنی‌صدر یکی از قوی‌ترین استان‌هایی که ایستاد و حمایت قاطعانه کرد همین استان لرستان بود و در ۸ سال دفاع مقدس نیز بدون توقع عاشقانه و مردانه جنگیدند.

ناطق‌نوری با بیان اینکه آن وقت با این همه ظرفیت بالقوه، این نرخ بالای بیکاری حق مردم لرستان نیست، تاکید کرد: این همه جاذبه و ظرفیت خوب برای گردشگری و سرمایه‌گذاری در این استان نباید مغفول بماند و جوانانش بیکار باشند.

وی افزود: خوشبختانه امروز استانداری که در این استان زمام امور را بر دست دارد اساساً اجرایی فکر می‌کند و عملیاتی عمل می‌کند و خوشبختانه هیچ کاری با جریانات و اتفاقات سیاسی ندارد و فقط کارشناسانه می‌اندیشد و عمل می‌کند که مردم مسئولان استان باید از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشند و با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های خود از برنامه‌های کارشناسی شده ایشان لرستان را از این تلاطم بیکاری نجات دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز