خبرگزاری کار ایران

مدیرکل جدید کار، تعاون و رفاه اجتماعی لرستان:

بنگاه‌های زودبازده در لرستان با کمترین ظرفیت در حال فعالیت هستند

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۶۱۳

لرستان نیازمند توجه ویژه و عنایت خاصی است، چراکه امروز خیلی از کارخانه‌های این استان تعطیل و راکد هستند.

مدیرکل جدید کار، تعاون و رفاه اجتماعی لرستان: امروز بنگاه‌های زودبازده در لرستان با کمترین ظرفیت فعالیت اسمی کار می‌کنند، ابراز داشت: لرستان نیازمند توجه ویژه و عنایت خاصی است، چراکه امروز خیلی از کارخانه‌های این استان تعطیل و راکد هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، علی آشتاب در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی لرستان در خرم‌آباد، اظهار داشت: مهم‌ترین معضل کشور و استان لرستان توجه به اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه مشکل اشتغال با دادن آمارهای غیرکارشناسی و شعار حل نمی‌شود، ادامه داد: ایجاد اشتغال نیاز به منابع، حمایت و سیاست‌گذاری مسئولان دارد که امیدواریم ما را در این راستا حمایت و یاری کنند.

مدیرکل جدید کار، تعاون و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه سند توسعه اشتغال این استان تهیه شده و در این سند نحوه‌ اشتغال در شهرهای لرستان شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به تهیه این سند، سرمایه‌گذاران دیگر دغدغه شناسایی نقاط قابل سرمایه‌گذاری در این استان را ندارند.

این مسئول با اشاره به اینکه امروز بنگاه‌های زودبازده در لرستان با کمترین ظرفیت فعالیت اسمی کار می‌کنند، ابراز داشت: لرستان نیازمند توجه ویژه و عنایت خاصی است، چراکه امروز خیلی از کارخانه‌های این استان تعطیل و راکد هستند.

آشتاب عنوان داشت: با تمام توان پیگیر راه‌اندازی کارخانه‌های راکد و نیمه‌فعال در لرستان هستیم و اگر مشکل واحدهای نیمه‌فعال حل شود، می‌توانیم اشتغال‌های جدیدی را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه افراد اهل سخن باید پای کار بیایند تا تغییر نگرش نسبت به شغل را در بین جوانان این استان ایجاد کنیم، متذکر شد: توجه به ایجاد مهارت می‌تواند در زیرساخت‌های توسعه تأثیرگذار باشند.

آشتاب با اشاره به اینکه ۵۶ درصد بیکاران لرستانی فاقد مهارت هستند، اذعان داشت: باید برای پنج سال آینده نیازهای آموزشی جوانان لرستان را به صورت کلی برطرف کنیم، چراکه خیلی از این جوانان مهارت کار را ندارند.

این مسئول اظهار کرد: بخش زیادی از فارغ‌التحصیلان رشته‌ها، مناسب با بازار کار و نیاز جامعه نیست که این خود نیز می‌تواند در افزایش بیکاری تأثیرگذار باشد.

مدیرکل جدید کار، تعاون و رفاه اجتماعی لرستان ابراز داشت: باید تلاش شود، لرستان جزو استان‌های برخوردار در کشور شود.

بنابراین گزارش، با حضور حسن طائی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علاء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اللهیار ملکشاهی، رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، عباس قائدرحمت، نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی، مراسم تودیع و معارفه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان برگزار شد.


نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز