خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

۵/۱ میلیون مسافر در نوروز ۹۳ در لرستان اقامت داشتند؛ از ۴ ساعت تا ۴۸ ساعت

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۶۱۰

استاندار لرستان گفت: در دنیای کنونی، مهندسی اجتماعی حوزه ها شهرها به عنوان زیرساخت و زیربنای اصلی امنیت است چرا که امنیت بستر اصلی و لازمه توسعه و پیشرفت محسوب می شود.

استاندار لرستان گفت: در دنیای کنونی، مهندسی اجتماعی حوزه ها شهرها به عنوان زیرساخت و زیربنای اصلی امنیت است چرا که امنیت بستر اصلی و لازمه توسعه و پیشرفت محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازخرم آباد، " هوشنگ بازوند " در جمع شهرداران و روسای شورای اسلامی شهرهای استان، افزود: مهندسی اجتماعی در شهرها موجب برقراری نظم و امنیت به عنوان لازمه خدمت رسانی مطلوب و بهینه به شهروندان و در نهایت تامین کننده امنیت، آرامش و آسایش برای عموم شهروندان است.

وی با بیان این مطلب که نبود نظم در حقیقت مانع اصلی در برقراری امنیت و آرامش در سطح شهرهاست، اظهار داشت: این مشکل مانع از موفقیت مدیریت شهری در خدمت رسانی مطلوب به مردم و تحقق اهداف و آرمان های اصلی این حوزه که همانا تامین آرامش و آسایش برای شهروندان می باشد، خواهد شد.

استاندار لرستان ضمن تاکید بر لزوم مشارکت مردم در روند فعالیت های خدماتی و عمران شهری، اظهار کرد: جذب سرمایه گذار و سرمایه های بخش خصوصی به عنوان یکی از منابع درآمدی پایدار برای شهرداری ها موجب بهبود شرایط در عرصه خدمت رسانی به مردم خواهد شد که این مهم باید در اولویت و دستور کار جدی مدیران شهری استان قرار گیرد.

به گفته وی، بهبود وضعیت حمل و نقل و ترافیک شهری، توجه جدی به امر زیباسازی و مبلمان شهری و تسهیل در روند خدمت رسانی به مردم و متقاضیان بخش خصوصی برای مشارکت در امر فعالیت های عمران شهری، از راهکارهای موثر برای جذب و تشویق بخش خصوصی برای حضور فعال و مشارکت جدی در عرصه مدیریت شهری و توسعه و رونق اقتصادی استان است.

استاندار لرستان با اشاره به مشکلات اقتصادی حاکم بر لرستان و نرخ بالای بیکاری این استان، گفت: این مشکل باعت شده که سرانه درآمدی مردم لرستان حدود ۴۹ درصد میانگین سرانه درآمدی کشور باشد.

بازوند همچنین با اشاره به اینکه سرانه درآمدی شهرداری های استان لرستان نیز به دلیل همین مشکلات اقتصادی بسیار کمتر از میانگین کشوری است، افزود: زمینه سازی برای مشارکت نخبگان، بخش خصوصی و ایجاد پویایی و نشاط در بهره برداری از ظرفیت ها و قابلیت های موجود استان از جمله صنعت گردشگری از عوامل موثر در افزایش درآمدهای شهرداری و بهبود روند خدمت رسانی به مردم و تحقق اصل زیباسازی و مبلمان شهری است.

استاندار لرستان گفت: درهمین راستا، ایام نوروز امسال با برنامه ریزی های انجام شده شاهد کسب موفقیت های چشمگیری در عرصه رشد و توسعه صنعت گردشگری استان لرستان بودیم.

بازوند افزود: رشد ۲۶ درصدی آمار گردشگران نوروزی ورودی به استان، رشد ۲۲ درصدی آمار اقامت گردشگران نوروزی و رشد ۲۲ درصدی آمار بازدید گردشگران نوروزی از سایت های تاریخی و تفریحی لرستان از جمله موفقیت های حاصله در مسیر توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی لرستان است.

وی تاکید کرد: نوروز امسال حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر نوروزی بیش از ۴ ساعت در استان لرستان توقف داشتند و درهمین راستا بیش از ۴۵۰ هزار گردشگر در این استان اقامت یک شب و بیش از یک شب داشتند.

بازوند، کاهش چشمگیر حوادثو سوانح رانندگی و همچنین کاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی در ایام نوروز را از دیگر موفقیت های مدیریت اجرایی استان عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز