خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی درمجلس شورای اسلامی:

رفع معضل اشتغال در سال جدید محور اصلی برنامه‌های دولت ومجلس خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۶۱۰

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی: با توجه به جمعیت جوان کشور، رفع معضل اشتغال از مواردی است که در سال جدید محور اصلی برنامه‌های دولت ومجلس خواهد بود

ایلنا: نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی: با توجه به جمعیت جوان کشور، رفع معضل اشتغال از مواردی است که در سال جدید محور اصلی برنامه‌های دولت ومجلس خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنااز خرم آباد، ایرج عبدی با یادآوری برنامه‌های کمیسیون اجتماعی مجلس در سال جدید، تاکید کرد: با توجه به جمعیت جوان کشور، دغدغه اشتغال برای آنها از مواردی است که جزو نگرانی اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس ودولت به شمار می‌رود همچنین تقویت بیمه کارگران و پوشش بیمه‌ای زنان خانه‌دار نیز از برنامه‌های اصلی این کمیسیون است وامیدواریم در این زمینه دولت هم ما را همراهی کند.

نماینده مردم خرم آباد با بیان اینکه دولت باید در سال جدید نگاه اجتماع محوری به مسایل اقتصادی و سیاسی داشته باشد، گفت: از این طریق بسیاری از دغدغه‌های اجتماعی جامعه برطرف شده به گونه‌ای که با نگاه اجتماع محور می‌توان فعالیت‌های اقتصادی خوبی را در مناطق مختلف کشور با توجه به نیازهای آن منطقه انجام داد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، با یادآوری نگرانی و دغدغه اعضای این کمیسیون درباره مهمترین موضوعات اجتماعی در سال جدید، گفت: با توجه به جمعیت جوان کشور، رفع معضل اشتغال از مواردی است که در سال جدید محور اصلی برنامه‌های این کمیسیون قرار می‌گیرد.
ایرج عبدی، ‌ در تشریح اقدامات انجام شده در کمیسیون اجتماعی در سال ۹۲، افزود: با توجه به دغدغه‌ نمایندگان درباره توجه به وضعیت محرومان، قشر کارگر و ایجاد اشتغال برای بیکاران جامعه، این موارد جزو موضوعات بررسی شده در کمیسیون اجتماعی بود.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رسیدگی به طرح جامع ایثارگران و ارسال آن به صحن مجلس و تدوین طرح بیمه اجتماعی فراگیر و بررسی بندهای آن نیز جزو موارد مهم در کمیسیون اجتماعی بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ‌ با تاکید بر بیمه نبودن اقشار مختلفی از جامعه، تصریح کرد: طرح بیمه اجتماعی فراگیر از آن جهت دغدغه‌ نمایندگان به شمار می‌رود که همچنان تعدادی از افراد جامعه از هیچ پوشش بیمه‌ای پایه برخوردار نبوده که همین امر مشکلاتی را برای این قشر پدید آورده است.
وی درباره تشکیل بیمه سلامت ایرانیان، یادآور شد: بحثتقویت بیمه‌ها و تشکیل بیمه سلامت ایرانیان، بررسی لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون، ‌ کار ورفاه اجتماعی و همچنین قانون حمایت از کودکان و نوجوانان از جمله موضوعاتی بود که در سال گذشته در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز