خبرگزاری کار ایران

صبح امروز؛

زلزله ۳ ریشتری مرکز لرستان را تکان داد

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۲۳۹

زمان وقوع این زلزله ساعت ۱۰ و هشت دقیقه و ۳۷ ثانیه بود / تا کنون از این زمین لرزه خسارتی گزارش نشده است / این زمین لرزه توسط عمده مردم خرم آباد احساس و موجب ترس و وحشت عمومی در مرکز لرستان شد.

زلزله ای به شدت سه ریشتری امروز دوشنبه خرم آباد در استان لرستان را تکان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان در این رابطه به خبرنگاران در خرم آباد گفت: این زمین لرزه با شدت سه ریشتر در خرم آباد مرکز استان لرستان به وقوع پیوست.

رضا آریایی زمان وقوع این زلزله را ساعت ۱۰ و هشت دقیقه و ۳۷ ثانیه صبح امروز سه شنبه ذکر کرد و گفت: تا کنون از این زمین لرزه خسارتی گزارش نشده است.

وی افزود: مرکز این زمین لرزه بر اساس گزارش مرکز زلزله نگاری کشوری به طول و عرض جغرافیایی ۴۸.۳۷ و ۳۳.۶۵ بوده است.

این زمین لرزه توسط عمده مردم خرم آباد احساس و موجب ترس و وحشت عمومی در مرکز لرستان شد.

بنابر این گزارش استان لرستان به علت قرارگیری بر روی منطقه لرزه ای زمین ساخت زاگرس از نواحی زلزله خیز کشور است که وقوع زمین لرزه های مخرب در دره سیمره، سیلاخور و بروجرد در ادوار گذشته بهترین گواه لرزه خیزی استان لرستان است.

مطابق نظر کارشناسان بخشهای شمالی استان لرستان در مجاورت راندگی اصلی زاگرس قرار دارند و شهرستان های دورود، بروجرد، مناطق مسکونی واقع در دشت سیلاخور و بخش های جنوبی الیگودرز و شول آباد در خطر بالای زلزله قرار دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز