خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

کار ایجاد و تامین زیرساخت‌های سد بختیاری با ۷۵ درصد پیشرفت در حال انجام است

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۹۳۰

استاندار لرستان با اشاره به روند مطلوب اجرای طرح عمرانی سد بختیاری به عنوان بلندترین سد بتونی جهان در استان، گفت: عملیات ایجاد و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز این سد با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجراست.

استاندار لرستان با اشاره به روند مطلوب اجرای طرح عمرانی سد بختیاری به عنوان بلندترین سد بتونی جهان در استان، گفت: عملیات ایجاد و تامین زیرساخت های موردنیاز این سد با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجراست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، هوشنگ بازوند در بازدید از روند اجرای عملیات عمرانی سد بختیاری در لرستان، افزود: اجرا ی طرح عمرانی احداثسد و نیروگاه بختیاری نقش مهم و موثری در رشد و توسعه اقتصادی و رونق فعالیت های تولیدی و اشتغال زا در استان دارد.

وی اظهار کرد: سد بختیاری با هدف مهار سیلاب ها و روان آب‌های خروجی از استان، تامین آب موردنیاز اراضی کشاورزی و رونق اقتصادی این بخش، ایجاد فرصت های شغلی مولد، رونق صنعت گردشگری و همچنین بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی اهالی منطقه و تولید انرژی احداثمی شود.

مهندس بازوند افزود: سد بختیاری به عنوان بلندترین سد بتونی دوقوسی جهان با ارتفاع ۳۱۵ متر به منظور جلوگیری از ورود رسوبات رودخانه بختیاری به مخزن سد دز و در نتیجه افزایش عمر این سد و کنترل سیلاب و جلوگیری از تخریب سالیانه آن و بهبود شرایط ایمنی در پایین دست سد احداثمی‌شود.

به گفته وی، سد و نیروگاه بختیاری استان لرستان، همچنین توان تولید ۳۰۰۰ گیگاوات ساعت در سال انرژی برق‌ آبی را نیز دارد.

استاندار لرستان گفت: برهمین اساس و با توجه به مزیت های چشمگیر و بارز اجرای این طرح در حوزه های مختلف اقتصادی، تولیدی و اشتغال زایی استان، اقدامات مستمر و هدفمندی در راستای رفع موانع و مشکلات موجود در مسیر اجرای هرچه سریعتر این طرح عمرانی انجام می‌شود.

به گفته وی، تامین اعتبارات موردنیاز برای اجرای طرح، فراهم کردن زیرساخت های موردنیاز و سرعت بخشی به روند اجرا با هدف کاهش مدت زمان اجرای پروژه از اولویت های اصلی مدیریت اجرایی استان در زمینه احداثو بهره برداری از سد بختیاری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز