خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان خبر داد:

برگزاری اولین کمیته توسعه خوشه های کسب و کار استان لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۴۸۵

اولین کمیته توسعه خوشه های کسب و کار استان لرستان با حضور معاون برنامه ریزی و امور اشتغال استانداری و مدیران دستگاههای اجرایی استان برگزارشد.

ایلنا: اولین کمیته توسعه خوشه های کسب و کار استان لرستان با حضور معاون برنامه ریزی و امور اشتغال استانداری و مدیران دستگاههای اجرایی استان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " ازخرم آباد، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان خبر داد: در راستای حمایت از تولید و توسعه خوشه های کسب و کار و با توجه به اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به عنوان متولی اصلی ساماندهی خوشه‌ها و شبکه های های کسب وکار درکشور شناخته شده، اولین کمیته استانی تشکیل شد.

" فرزاد محمدی " گفت: این کمیته در محل استانداری و با حضور معاون برنامه ریزی و امور اشتغال استانداری و مدیران دستگاههای اجرایی استان به منظور بررسی خوشه های کسب و کار و بررسی آخرین وضعیت آنها تشکیل شد.

محمدی از چگونگی شکل گیری و شرایط لازم جهت توسعه خوشه های صنعتی سخن گفت واظهار داشت: برای ایجاد و توسعه خوشه به سازمان کارگزار مرتبط با خوشه یعنی عامل توسعه خوشه(CDA) و حمایت نهادهای پشتیبان خوشه که متشکل از دستگاههای دولتی و غیر دولتی هستند، نیازمندیم.

وی گفت: تا کنون ۱۳ خوشه صنعتی توسط این شرکت از قبیل طیور، پرورش ماهی قزل آلا، خوراک دام، ورشو، جاجیم و گلیم، فرآوری زیتون، گیاهان دارویی، انار و انجیر، خیار شور، برنج کوبی، نایلون، عسل و سنگ شناسایی شده که امکان سنجی دو خوشه سنگ و عسل صورت گرفته وخوشه سنگ در مرحله پایانی ویا همان فاز توسعه خودرا سپری می کند.

محمدی ضمن تاکید بر مزایای تشکیل و توسعه خوشه های کسب و کار تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد دستگاههای اجرایی معاونین و کارشناسان مرتبط را جهت عضویت در کمیته مذکور به شرکت شهرکهای صنعتی که دبیری کمیته را بر عهده دارد، معرفی نمایند.

مدیر کل برنامه ریزی و امور اشتغال استانداری نیز اظهار داشت: بحثتوسعه خوشه های کسب و کار در استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که ساماندهی و تشکیل خوشه های صنعتی موجب اعتماد متقابل در میان یک شبکه تولیدی می باشد.

محمدی اظهار داشت: از دیگر مصوبات این جلسه برگزاری دوره آموزشی تربیت CDA جهت کارشناسان دستگاههای دولتی و نیز افراد واجد صلاحیت بخش خصوصی منتخب شده از سوی نهادهای دولتی را در نیمه اول سال ۹۳ می باشد.

وی در ادامه اعلام کرد: در این جلسه مقرر شد که توسعه دو خوشه ی ورشو و ماهی قزل آلا توسط اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و نیز سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان سازمان کارگزار خوشه صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز