خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان خبر داد:

سند توسعه اشتغال لرستان در بخش‌های استانی و شهرستانی تهیه و تدوین شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۸۵۱

برای تحقق اهداف و دستیابی به برنامه‌های علمی در حوزه اقتصادی، سند توسعه اشتغال استان لرستان در بخش‌های استانی و شهرستانی تهیه و تدوین شده که این سند به عنوان نقشه راه شرایط را برای موفقیت در این عرصه و توسعه استان فراهم خواهد آورد.

استاندار لرستان گفت: رویکرد و هدف اصلی اقتصاد مقاومتی، تلاشی هدفمند و جهادی در راستای تحقق سیاست محوری حماسه اقتصادی و دستیابی به رشد و شکوفایی همه جانیه و توسه پایدار کشور است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، هوشنگ بازوند در همایش اقتصاد مقاومتی که در خرم آباد برگزار شد، افزود: ابلاغ سیاست‌های کلی و کلان اقتصادی کشور از جانب مقام معظم رهبری در حکم آغاز حرکت در مسیر تحقق حماسه اقتصادی و شکوفایی اقتصاد کشور در سال آینده است.

وی اظهار کرد: استان لرستان نیز با برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی به عنوان استان پیشتاز در این مسیر، تلاش خود را برای تحقق اهداف و منویات رهبر معظم در جهت محرومیت زدایی و توسعه همه جانبه و پایدار لرستان در قالب تحقق حماسه اقتصادی آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در حقیقت‌‌ همان اقتصاد پایدار و توسعه محور است که به عنوان نیاز اصلی و اساسی کشور و به منظور دستیابی به رشد و شکوفابیی همه جانبه و پایدار مورد توجه همه برنامه ریزان و کار‌شناسان به ویژه مدیران اجرایی در بخش‌های اقتصادی قرار گیرد.

استاندار لرستان با تاکید بر انجام کار‌ها به صورت کار‌شناسی و برنامه ریزی علمی و عملی در جهت شکوفایی اقتصادی، افزود: برای دستیابی به این مهم باید ضمن حفظ و تقویت روحیه جهادی و کار و تلاش هدفمند و مستمر، زمینه برای تحقق اهداف و برنامه‌های سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور به وِیژه در حوزه اقتصادی را فراهم کنیم.

بازوند گفت: فعالیت‌ها و برنامه ریزی‌ها در حوزه‌های اقتصاد به عنوان یک مبحثکاملا علمی و کار‌شناسی باید مبتنی بر کار کار‌شناسی و معیارهای کاملا علمی و عملیاتی انجام شود تا از این طریق بتوان اقتصاد دانش بنیان را جایگزین تفکرات سنتی و وابسته به نفت در این عرصه کنیم.

وی اظهار کرد: شناسایی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود و خفته اقتصادی در بخش‌های مختلف و تلاش برای افزایش سطح تولید و رونق فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی با جذب سرمایه‌های بخش خصوصی نقش مهمی در رشد و شکوفایی اقتصادی کشور از جمله استان لرستان دارد.

استاندار لرستان تصریح کرد: ایجاد بستر مناسب برای توسعه همکاری‌های اقتصادی در عرصه ملی و بین المللی و تسهیل زمینه حضور و مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این حوزه از عوامل موثر برای تحقق اصل مهم و محوری حماسه اقتصادی در کشور است.

بازوند با اشاره به اقدامات و برنامه ریزی‌های انجام شده برای رفع مشکلات و موانع موجود در مسیر رشد و توسعه اقتصادی استان لرستان، گفت: استفاده بهینه و مناسب از ظرفیت‌ها و پرهیز از هرگونه فرصت سوزی اساس فعالیت‌های اجرایی مدیریت ارشد استان در جهت تحقق رشد و توسعه همه جانبه و پایدار لرستان است.

وی افزود: زمینه سازی برای جلب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی در استان با محوریت مناطق ویژه اقتصادی و تجاری یکی از سیاست‌های راهبردی مدیریت ارشد اجرایی استان لرستان برای محرومیت زدایی از این استان و شکوفایی اقتصاد لرستان است.

استاندار لرستان اظهارکرد: دراین راستا موفقیت‌های بزرگی نیز حاصل شده که از آن جمله می‌توان به فعالیت منطقه اویژه اقتصادی ازنا و فراهم کردن زمینه راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی بروجرد و همچنین احیای برخی از ظرفیت‌های اقتصادی بزرگ و خفته استان با استفاده از توان و سرمایه بخش خصوصی اشاره کرد.

استاندار لرستان، با بیان اینکه عدم بهره‌مندی مناسب از ظرفیت‌های اقتصادی موجود در استان از عوامل افزایش نرخ بیکاری و بروز مشکلات اقتصادی در لرستان است، گفت: طولانی شدن زمان اجرای پروژه‌های عمرانی و نیمه کاره ماندن طرح‌های بزرگ اقتصادی و عمرانی از دیگر مشکلات مهم و اساسی در مسیر رشد و شکوفایی همه جانبه و پایدار اقتصاد استان است.

به گفته بازوند، ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مناسب اقتصادی برای حضور و مشارکت فعال بخش خصوصی در عرصه‌های اقتصادی و عمرانی استان لرستان از دیگر اقدامات مدیریت اجرایی است که در نتیجه آن شاهد احیا و فعالیت دوباره برخی از مجموعه‌های عظیم و بزرگ اقتصادی استان از جمله مجتمع کشت و صنعت خرم آباد هستیم.

استاندار لرستان گفت: برای تحقق اهداف و دستیابی به برنامه‌های علمی در حوزه اقتصادی، سند توسعه اشتغال استان لرستان در بخش‌های استانی و شهرستانی تهیه و تدوین شده که این سند به عنوان نقشه راه شرایط را برای موفقیت در این عرصه و توسعه استان فراهم خواهد آورد.

بازوند اظهار کرد: فعالیت موثر و گسترده قرارگاه سازندگی خاتم در حوزه عمران و آبادانی استان لرستان با حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در اجرای طرح‌های بزرگ و اساسی عمرانی و زیربنایی از دیگر اقدامات انجام شده برای محرومیت زدایی از چهره لرستان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز