خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان؛

24 درصد از حجم مخازن سدهای استان آب دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۴۱۳

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: هم اکنون 24 درصد از حجم مخازن سدهای استان پر است که نسبت به سال آبی گذشته در همین تاریخ 32 درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا،  داریوش حسن نژاد روز یکشنبه - هفت آبان ماه - در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: حجم کل مخازن سدهای مروک، ایوشان، تنگ هاله، خان‌آباد، کزنار و حوضیان 208.71میلیون متر مکعب است که در این مقایسه سد هاله با 67درصد افزایش و سدایوشان با 52درصد افزایش  نسبت به مدت مشابه سال قبل ، بالاترین درصد افزایش حجم آب را داشته‌اند.

 وی با بیان اینکه هم‌اکنون 24 درصد از مخازن سدهای لرستان پر است، ادامه داد: حجم آب موجود در پشت سدهای استان 49.74 میلیون متر مکعب گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32درصد افزایش را نشان می‌دهد.

حسن نژاد افزود: در حال حاضر مجموع آب ورودی‌ شش سد استان  0.17 متر مکعب بر ثانیه  و آب خروجی 1.05 متر مکعب بر ثانیه است. 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان تصریح کرد: کاهش و شکل بارش در سال آبی جاری نسبت به دوره آماری (بلند مدت) باعث شده است که منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های استان همچنان با کاهش مواجه شوند، بطوریکه متوسط دبی رودخانه‌های استان در شهریور ماه سال آبی جاری نسبت به سال گذشته حدود 121 درصد افزایش و نسبت به متوسط شهریور ماه طول دوره آماری حدود 29 درصد کاهش داشته باشند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به کاهش بارندگی‌ها در استان تاکید کرد: با مشارکت همگانی و حس مسئولیت پذیری در مدیریت مصرف بهینه، می توان نقش موثری را درحفاظت از منابع آبی استان ایفا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز