خبرگزاری کار ایران

مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان، مشکلات را تشریح کرد:

کمبود نیروی متخصص، مصرف خودسرانه دارو، مراجعه مردم به مراکز درمانی خصوصی

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۰۳

مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان گفت: در لرستان سه بیمارستان ملکی تامین اجتماعی در شهرهای خرم‌آباد و بروجرد وجود دارد و این در حالی است که در شهرستان‌هایی مانند الیگودرز، دورود، خرم‌آباد و کوهدشت مراکز درمانی به صورت درمانگاه هستند.

ایلنا: مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان گفت: در لرستان سه بیمارستان ملکی تامین اجتماعی در شهرهای خرم‌آباد و بروجرد فعالیت می کنند و در الیگودرز، دورود، خرم‌آباد و کوهدشت، مراکز درمانی به صورت درمانگاه هستند.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از خرم‌آباد، " امین بهاروند " در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ازمجموع جمعیت یک‌میلیون و ۷۵۰هزار نفری لرستان بیش از ۶۸۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
وی افزود: در حال حاضر سه بیمارستان درشهرهای دورود، بروجرد، خرم آباد و ۲ پلی کلینیک درشهر خرم آباد و بروجرد و ۵ درمانگاه در شهرهای الیگودرز، ازنا، دورود، خرم آباد و کوهدشت به مردم این استان خدمات ارائه می کنند.
وی به عملکرد ۱۲ ماهه مراکز تابعه ی مدیریت درمان استان لرستان اشاره کرد وگفت: از دی ماه سال ۹۱ تا ۳۰ آذر ۹۲ یک میلیون و۶۵۸ هزار نفربه مراکز درمان تامین اجتماعی لرستان مراجعه کرده اند که ازاین تعداد بیش از یک میلیون ۴۱۱ هزار نفر به پزشکان عمومی و۱۸۶ هزار و ۸۵ نفر به پزشکان متخصص و۶۰ هزار و۶۶ نفر نیز به دندان پزشک مراجعه کرده اند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان لرستان از روند مراجعه بی رویه ی لرستانی ها به مراکز درمانی استان انتقاد کرد و گفت: تغییر این روند نیازمند فرهنگ سازی است.
وی همچنین با اشاره به خریداری و مصرف بی رویه بیش از حد دارو توسط برخی افراد در استان، عنوان کرد: متاسفانه برخی افراد اقدام به مصرف خودسرانه دارو می کنند که این نگرش در استان باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: مدیریت درمان به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم فعالیت می‌کند که بخش مستقیم آن شامل مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی است که به صورت رایگان و براساس تعرفه‌های دولتی بیماران را ویزیت می‌کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان یادآور شد: در لرستان سه بیمارستان ملکی تامین اجتماعی در شهرهای خرم‌آباد و بروجرد وجود دارد و این در حالی است که در شهرستان‌هایی مانند الیگودرز، دورود، خرم‌آباد و کوهدشت مراکز درمانی به صورت درمانگاه هستند.

وی عنوان کرد: در مجموع در سطح لرستان ۱۰ مرکز، خدمت‌رسانی به بیماران را انجام‌ می‌دهند که از این تعداد سه مرکز به صورت اکیپ فعال هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته در مراکز ملکی تامین اجتماعی لرستان بیش از یک میلیون و ۴۱۱ هزار نفر با مراجعه به پزشکان عمومی ویزیت شده‌اند.

وی تصریح کرد: طی این مدت تعداد مراجعه‌کنندگان به پزشک متخصص بیش از ۱۸۶ هزار و ۸۰۵ نفر بوده است.

" بهار‌وند " گفت: در یک‌ سال گذشته ۳۱ هزار و ۱۴ نفر بستری و کار درمان آن‌ها توسط پزشکان این مرکز انجام شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان یادآور شد: طی یک سال گذشته در مجموع ۶۱۵ هزار و ۳۷۹ نفر به صورت غیرمستقیم در مراکز درمانی این استان ویزیت شده‌اند.

" بهاروند " خاطرنشان کرد: تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی غیرمستقیم که طرف قرارداد این سازمان هستند، بیشتر از مراجعه کنندگان مستقیم‌ است.

مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی مراکز درمانی این سازمان در لرستان کمبود نیروی متخصص است که به این منظور پیگیری‌هایی به عمل آمده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل کمبود این نیروها به گفته پزشکانی که از این استان مهاجرت کرده‌اند، نبود امکانات مالی، رفاهی و محروم بودن این استان است، ادامه داد: به همین دلیل پزشکان متخصصی که در این استان هستند، ترجیح به ترک استان می‌دهند.

بهاروند گفت: امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی به این مسئله اهمیت بیشتری دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز