خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

مهم‌ترین اثر سفر استانی روسای قوا پررنگ‌تر شدن رابطه حاکمیت و مردم است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۸۲۴

استاندار لرستان مهم‌ترین اثر سفر استانی روسای قوا را پررنگ‌تر شدن رابطه حاکمیت و مردم دانست و افزود: در سفرهای استانی، روسای قوا بهتر در جریان مسائل و مشکلات مردم قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار در دیدار با دبیرکل مجمع مشورتی نظام مسائل کشور اظهار داشت: از آنجا که مجمع مشورتی نظام مسائل کشور براساس اهداف تعریف شده به منظور شناسایی ظرفیت‌ها، ارائه راهکارها برای برون‌رفت از مشکلات موجود و برشمردن چالش‌ها و مشکلات کشور با نگاه انقلابی تشکیل شده است، عنوان کرد: سفرهای روسای قوا به استان‌ها بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود. 

وی مهم‌ترین اثر سفر استانی روسای قوا را پررنگ‌تر شدن رابطه حاکمیت و مردم دانست و افزود: در سفرهای استانی، روسای قوا بهتر در جریان مسائل و مشکلات مردم قرار خواهند گرفت.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه سفرهای استانی (قوه مجریه، مقننه، قضاییه) صرفا دید و بازدید نیست، عنوان کرد: پیگیری نظام مسائل و تلاش برای حل آنها در جریان پیش، حین و بعد از سفرهای استانی صورت خواهد گرفت. 

در این دیدار ، دبیرکل مجمع مشورتی نظام مسائل کشور با اشاره به فعالیت این مجمع در ۴۴۸ شهر کشور گفت: این مجمع بنا دارد با سازماندهی اندیشمندان، فعّالان و نخبگان جوان، در همه‌ میدان‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در قالب کارگروه‌های ۱۰ گانه در سراسر کشور نسبت به احصاء مشکلات و احصاء زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه استان و شهرستان بخشی از اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را عملی و محقق سازد.

 صفربیگی بیان کرد: مجمع نظام مسائل کشور با پشتوانه جوانان متخصص، مخلص و انقلابی به عنوان یک حلقه میانی بین بدنه مردم و حکومت، تمام توان خود را در مطالبه‌گری و رفع مشکلات خرد و کلان مردم و فعلیت بخشیدن به فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود به کار خواهد بست و همیشه در کنار مردم خواهد ماند.

وی یکی از دغدغه‌های این مجمع را قبل، حین و بعد از سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان‌ها را استفاده از نظرات نیروهای مجمع مشورتی دانست و افزود: پیشنهادهایی که از سوی اعضای مجمع ارائه می‌شوند برای رفع مشکلات و بالفعل کردن ظرفیت‌ها به کمیسیون‌های مربوط در مجلس شورای اسلامی داده تا برای هر کدام از آنها در سطوح مختلف تصمیم‌گیری صورت پذیرد.

صفربیگی در تشریح شیوه فعالیت این مجمع عنوان کرد: این مباحث و مسائل پس از ارجاع به کمیسیون‌های کشوری مرتبط و بررسی و صحت‌سنجی، دسته‌بندی شده و در قالب یک نظام مسائل به منظور طی مراحل قانونگذاری و اجرایی به مراجع ذی‌صلاح ارائه خواهد شد. در ادامه نیز تا تحقق بخشیدن به نظام مسائل پیگیر امور خواهد بود تا ماموریت مطالبه‌گری و انجام رسالت واسطه‌گری بین مردم و حکومت را به بهترین شکل ممکن به سرانجام رساند.

دبیرکل مجمع مشورتی نظام مسائل کشوربا اشاره به عضویت ۳۰۰ نفر از نخبگان و مدیران کل لرستانی در مجمع لرستان عنوان کرد: این مجمع آمادگی کامل خود را برای همکاری و همراهی با استانداری لرستان برای استفاده از پتانسیل نخبگی در راستای اهداف بلند انقلاب اسلامی را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز