خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

عتبات عالیات، منشا و منبع نهضت‌های موفق و صاحب سبک چند قرن اخیر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۳۴۲

استاندار لرستان گفت: عتبات عالیات منشا و منبع نهضت‌های موفق و صاحب سبک، چندین قرن اخیر است.

به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار در جشنواره «نشان محبت» در سالن شهید سلیمانی دانشگاه لرستان گفت: تلاش برای مشارکت و توسعه و بازسازی عتبات، نشانگر نهادینه بودن فرهنگ عشق و علاقه به اهل بیت(ع) در بین مردم است.

وی به سابقه استان در زمینه ارادت به اهل بیت (ع) به لحاظ مادی و معنوی اشاره کرد و ادامه داد:  آستان مقدس اهل بیت چشمه‌سارهایی هستند که مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

استاندار لرستان با اشاره به‌اینکه عتبات عالیات چند قرن است که مرجع شیعیان به حساب می‌آیند، عنوان کرد: این شهرها در کنار موضوع زیارت به مهم‌ترین کانون‌های تحصیل مراکز آموزش شیعیان مبدل شده‌اند و در کنار اینکه محلی برای رجوع اقشار مختلف هستند به کانون تعلیم و تربیت مبدل شده‌اند.

 زیویار گفت: عتبات عالیات منشا و منبع نهضت‌های موفق و صاحب سبک، چندین قرن اخیر است و سلطه استکبار و صهیونیست را به چالش کشانده است.

 وی به جریان‌سازی موفق حوزه‌های علمیه و کانون‌های علمی اشاره کرد و گفت: عتبات عالیات ظرفیتی برای جریان‌سازی و کادرسازی مبانی ناب مکتب الهی است.

استاندار لرستان با اشاره به اجتماع عظیم اربعین گفت: اربعین ظرفیتی برای ظهور است و امروز دیگر این مناسبت‌ها به‌گونه‌ای هستند که مرزهای رسمی و تقسیمات کشوری را تحت تاثیر قرار می‌دهند و فراتر می‌روند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز