خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

شهید چمران نابغه فیزیک بود که دیانت، تعبد، علم و مجاهدت را با شهادت جمع کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۱۰۹

استاندار لرستان گفت: پروفسور چمران به رغم موقعیت‌های منحصربه‌فرد که داشت، پایه‌گذار مکتبی شد که دیانت، تعبد، علم و مجاهد را با شهادت جمع کرد که یک الگوی تمام‌عیار است.

به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار در آیین گرامیداشت سالروز شهادت مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید اظهار کرد: وجود روحیه جهادی از ویژگی‌های مهم فرهنگ بسیجی است که مصداق آن شهید چمران است.

وی افزود: توجه به ابعاد مختلف زندگی شهید چمران به ما می آموزد که در همه ابعاد سیاسی، دانشگاهی، علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید به صورت جهادی عمل کنیم همچنین شهید چمران یکی از بزرگمردان انقلاب اسلامی بود که در همه عرصه‌ها، روحیه و رفتار جهادی داشت.

استاندار لرستان بیان کرد: شهید چمران یک مجاهد وارسته بود و اگرچه در آمریکا امکان اقامت و استفاده از بهترین امکانات را داشت ولی به فکر خدمت به ایران و جمهوری اسلامی بود، به میهن اسلامی بازگشت و سراسر زندگی‌ این شهید بزرگوار در ایران و خارج از کشور، برپایه جهاد در راه خدا قرار داشت.

زیویار گفت: شهید چمران یک فرمانده و نابغه کم‌نظیر در جنگ‌های نامنظم و در موقعیت دانشگاهی یک استاد برجسته و یک مجاهد وارسته در همه ابعاد بود.

وی افزود: شهید چمران که یک مجاهد وارسته مدافع اسلام و ارزش‌های انسانی بود نقش اساسی در پایه‌گذاری نهضت مقاومت در منطقه علیه رژیم صهیونیستی داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز