خبرگزاری کار ایران

یک مسئول مطرح کرد؛

برگزاری ۲ هزار نفر روز اردوی جهادی و عمرانی توسط سپاه ناحیه عشایری لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۵۰۸

فرمانده سپاه ناحیه عشایری لرستان از برگزاری ۲ هزار نفر روز اردوی جهادی و عمرانی توسط سپاه ناحیه عشایری استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ سیاوش رستمی در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: عشایر همواره از اقشار وفادار به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج عشایری لرستان، افزود: امسال هفته بسیج عشایری با عنوان عشایر؛ قشر تولیدکننده و مایه برکت انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده است.

رستمی با اشاره به برگزاری ۲۶ برنامه ویژه در هفته بسیج عشایری و اجرای برنامه‌های متنوع با محوریت عشایر، ادامه داد: دیدار و سرکشی از  ۴۰ خانواده شهید، برگزاری همایش ریش‌سفیدان و معتمدان عشایری و سفر فرمانده بسیج عشایری کشور از اهم برنامه‌های هفته بسیج عشایری در لرستان است.

فرمانده سپاه ناحیه عشایری لرستان، با اشاره به افتتاح دو کانال آب‌بر در مناطق عشایری بیرانشهر و زاغه، تشکیل مجمع عالی عشایر با حضور فرمانده بسیج کشور و بازدید از مناطق عشایری استان را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج عشایری در لرستان برشمرد و گفت: در حال حاضر ۲۸ واحد مسکونی از سوی سپاه ناحیه عشایری لرستان در حال ساخت است که شش واحد آن تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۲ هزار نفر روز اردوی جهادی و عمرانی از سوی سپاه ناحیه عشایری لرستان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: مرمت ۵ باب منزل مسکونی، احداث آبشخورهای دام در منطقه کوگان و بهره‌مندی ۴۰۰ نفر از جامعه هدف تز آموزش فنی و حرفه ای در روستاها و مناطق عشایری استان از دیگر فعالیت‌های این رده سپاه در سال گذشته است.

رستمی با اشاره به اینکه از دی‌ماه سال گذشته تاکنون ۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به بسیجیان عشایری لرستان پرداخت شده و تا پایان سال ۶ میلیارد تومان به متقاضیان اعطا می‌شود، افزود: تشکیل ۴ تعاونی روستایی، برپایی سه مرحله نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، توزیع  ۸ هزار پرس غذای گرم و ۳ هزار بسته معیشتی بین بسیجیان عشایری استان طی سال گذشته انجام شده است.

فرمانده سپاه ناحیه عشایری لرستان با اشاره به احداث ۸ کیلومتر جاده عشایری در جاده کوگان با اعتبار ۴ میلیارد تومان، اضافه کرد: ۱۰چشمه سرویس بهداشتی و حمام در مناطق عشایری در حال احداث است که هزینه ساخت هر چشمه ۱۵۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز