خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آ‌باد

مهمترین ثمره عبادت به تعبیر قرآن آرامش درونی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۵۷

نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آ‌باد در برنامه تفسیر قرآن در دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مهمترین ثمره عبادت به تعبیر قرآن آرامش درونی است.

نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آ‌باد در برنامه تفسیر قرآن در دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مهم‌ترین ثمره عبادت به تعبیر قرآن آرامش درونی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آ‌باد گفت: از سایر آثار عبادت در وجود انسان می‌توان به تقرب به سوی خدا و اتصال به بی‌‌‌نهایت، استحکام بنیاد خانواده به واسطه تقویت عوامل رافت، مهر و محبت، مهربانی و لذت‌بخش شدن زندگی و شادمانی باطن اشاره کر لذا نبی مکرم اسلام از نماز به‌عنوان نور چشم خود تعبیر کرده است.

حجت‌الاسلام می‌رعمادی ادامه داد: وقتی حضرت زکریا خطاب به خداوند عرض کرد پروردگارا چگونه مرا پسری خواهد بود در حالی‌که همسر من نازاست و من از سالخوردگی ناتوان شده‌ام؟

امام جمعه خرم‌آباد با استناد به آیات ۹ و ۱۰ سوره مریم بیان کرد: پروردگار تو گفته که این کار بر من آسان است و تورا درحالی که چیزی نبوده‌ای قبلاً آفریده‌ام، سپس زکریا(ع) عرض کرد پروردگارا نشانه‌ای برای من قرار ده تا قلبم اطمینان یابد، فرمود نشانه تو این است که سه شبانه‌روز در حالی‌که سالمی نمی‌توانی با مردم سخن بگویی.

حجت‌الاسلام والمسلمین می‌رعمادی در رابطه با نکاتی که از آیات مذکور استباط می‌شود، اظهار کرد: اینکه حضرت زکریا می‌توانست با خداوند به مناجات بپردازد ولی توان سخن گفتن با سایر انسان‌ها را نداشت بیانگر این مهم است که عالم هستی در دو بعد طبیعی و الهی جلوه گر است بدین منظور که هر چیزی در دنیا علاوه بر علل مادی یک علت معنوی نیز دارد لذا نباید صرفاً به مسائل مادی اکتفا کرده و از اراده الهی غافل باشیم.

وی اضافه کرد: فرزنددار شدن حضرت زکریا و همسرش در سن پیری گواه عظمت و قدرت خداوند است؛ لذا تمام دنیا اسباب و وسیله‌ای برای نشان دادن بزرگی و توانمندی پروردگار است کمااینکه خداوند در قرآن می‌فرماید: این کار بر من آسان است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: زندگی پیامبران در دو بعد مطرح بوده است نخست جنبه مادی آنکه بنا به آیات قرآن «قل انی بشرٌ منکم» پیامبران نیز مانند سایر انسان‌ها نیاز به خوردن، آشامیدن و کار و غیره داشته‌اند ولی بعد دیگر زندگی آن‌ها برخورداری از معنویت و عصمت بوده که آن‌ها را از ارتکاب هرگونه خطا و اشتباه مصون داشته است. وی بیان کرد: لازمه عبادت فراهم کردن مقدمات آن است بدین منظور که باید در مکان مناسب، زمان خاص و با کلمات ویژه‌ای ادا شود از طرفی اخلاص و دوام در عبادت نیز موجب تاثیرگذاری و لذت‌بخش شدن هرچه بیشتر عبادت می‌شود.

حجت‌الاسلام می‌رعمادی اذعان کرد: هنگامی که زکریا مژده فرزنددار شدن خود را شنید از محراب خارج شد و با اشاره به مردم فهماند که نماز به پا دارید لذا به شکرانه فرزندآوری باید نماز به جای آورد کمااینکه خداوند در سوره کوثر می‌فرماید: «انا اعطیناک الکوثر فصل لربک و انحر…».

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: نماز والدین خصوصاً مادر «و لو هنگامی که فرزند در شکم او قرار دارد» بر تربیت فرزند موثر است همچنین همان‌طور که هنوز فرزند زکریا متولد نشده بود خداوند به ایشان فرمود ما فرزندی به نام یحیی به تو می‌بخشیم لذا شایسته است قبل از تولد فرزند نام نیکویی برای او انتخاب شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز