خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در لرستان:

کشف حجاب مهم‌ترین دستاویز و ابزار دشمن در تهاجمات فرهنگی بوده و هست

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۳۲

امام جمعه خرم آباد بیان کرد: کشف حجاب مهم‌ترین دستاویز و ابزار دشمن در تهاجمات فرهنگی بوده و هست وغربی‌ها معتقدند که اولین قدم برای فروپاشی کانون‌های خانواده و ترویج بی‌بند و باری در جوامع مسلمان، کشف حجاب است.

امام جمعه خرم آباد بیان کرد: کشف حجاب مهم‌ترین دستاویز و ابزار دشمن در تهاجمات فرهنگی بوده و هست وغربی‌ها معتقدند که اولین قدم برای فروپاشی کانون‌های خانواده و ترویج بی‌بند و باری در جوامع مسلمان، کشف حجاب است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، حجت‌الاسلام احمد میرعمادی، امام جمعه شهرستان خرم‌آباد، در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد، حجت‌الاسلام میرعمادی با اشاره به روز پنج‌شنبه ۱۹ دی ماه، سالروز اجرای توطئه استعماری کشف حجاب توسط رضاخان در سال ۱۳۱۴، بیان کرد: کشف حجاب مهم‌ترین دستاویز و ابزار دشمن در تهاجمات فرهنگی بوده و هست وغربی‌ها معتقدند که اولین قدم برای فروپاشی کانون‌های خانواده و ترویج بی‌بند و باری در جوامع مسلمان، کشف حجاب است.
امام جمعه شهرستان خرم‌آباد ادامه داد: متاسفانه امروزه وضعیت حجاب جوانان چندان مطلوب نیست کمااینکه حجاب و عفاف در جامعه یک ارزش است که نگاه دارنده انسان از لغزش‌ها بوده و باعثسلامت فرد و جامعه، آرامش روحی و روانی را برای افراد و به تبع جامعه به دنبال خواهد داشت.
وی ضمن دعوت خویش و همه نمازگذاران به تقوای الهی، افزود: تقوا عامل پیشگیری از گناه و رسیدن انسان به بهشت است.
وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: هرکس از مقام پروردگارش بترسد و نفس خود را از هواهای نفسانی بازدارد، قطعاً بهشت جایگاه اوست، لذا عاملی که انسان را به بهشت می‌رساند، تقوا و پرهیز از گناهان است.
حجت‌الاسلام میرعمادی با اشاره به خطبه‌های امام سجاد(ع) در شهر شام، اذعان کرد: امام سجاد(ع) بعد از معرفی نبی مکرم اسلام(ص) و انتصاب خویش به ایشان، به معرفی ویژگی‌های امام علی(ع) و القاب منحصر به فرد ایشان پرداخت.
نماینده ولی فقیه در استان لرستان ادامه داد: امام سجاد(ع) در وصف امیرالمؤمنین فرمود: من فرزند کسی هستم که اصبرالصابرین، افضل‌القائمین، تاج‌البکائین و زینت عبادت‌کنندگان و سرور مناجات‌کنندگان است.
حجت‌الاسلام احمد میرعمادی عنوان کرد: امام علی(ع)، شخصیتی است که در میدان جنگ کرارغیرفرار، در میدان سیاست زمامداری عادل و در میدان عبادت عابدترین مردم است.
وی ادامه داد: از امام سجاد(ع) به‌واسطه عبادت فراوانی که داشتند به «زین‌العابدین» تعبیر می‌شد ولی ایشان این لقب را شایسته امیر‌المؤمنین(ع) و فرمودند: چه کسی می‌تواند طاقت عبادت امام علی(ع) را داشته باشد؟
حجت‌الاسلام میرعمادی با اشاره با استناد به جمله «ابن اباالحدید» که از بزرگان اهل‌سنت به شمار می‌رفت، اذعان کرد: امام علی(ع) عابدترین مردم بود بیش از همه نماز و روزه به‌جای آورد و مردم مناجات و نماز شب را امام علی(ع) آموختند. همچنین در نهج‌البلاغه بیان شده است که امام علی(ع) خطاب به نوف بکانی فرمود: یک قطره اشکی که در دل شب برای خدا ریخته شود، دریایی از آتش جهنم را خاموش می‌کند.
امام جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که امام سجاد(ع) از امام علی(ع) به عنوان تاج‌البکائون(سرور گریه‌کنندگان) یاد کرده است، تصرح کرد: در طول تاریخ ۵ نفر به بکائون معروف بوده‌اند «آدم(ع)، یعقوب(ع)، یوسف(ع)، فاطمه(س)، امام سجاد(ع)» در حالی‌که امام سجاد(ع) امام علی(ع) را تاج‌البکائون معرفی کرده است.
حجت‌الاسلام احمد میرعمادی بااشاره به فرازی از مناجات امیرالمؤمنین(ع)، تصریح کرد: خدایا برای من همین عزت بس که بنده تو هستم و همین افتخار بس که تو پروردگار من هستی، خدایا توچنان هستی که من تورا دوست دارم و من را آن چنان قرار بده که تو دوست داشته باشی.
وی با بیان این‌که عبادت از منظر امام علی(ع) سه قسم است، اذعان کرد: ایشان معتقد بودند که مردم سه دسته‌اند که عده‌ای خدا را از روی میل به بهشت عبادت می‌کنند، عده‌ای از روی ترس و جمعی نیز از روی شوق و سپاس‌گذاری به پرستش خداوند متعال مشغولند، سپس می‌فرماید: خدایا عبادت من برای این است که تو را لایق عبادت می‌دانم.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: کشف حجاب مهم‌ترین دستاویز و ابزار دشمن در تهاجمات فرهنگی بوده و هست و غربی‌ها معتقدند که اولین قدم برای فروپاشی کانون‌های خانواده و ترویج بی‌بند و باری در جوامع مسلمان از بین بردن حجاب است.
حجت‌الاسلام میرعمادی در خطبه‌های دوم نمازجمعه خرم‌آباد، تقوا را عامل نجات‌بخش از هر غم و اندوه و آتش جهنم دانست و افزود: امام صادق(ع) می‌فرماید مؤمن همیشه در میان دو ترس است، نخست به دلیل گناهانی که بر او گذشته و دوم به خاطر عمریست که باقی مانده است که آیا عاقبت به خیر خواهد شد و یا خیر؟
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان این‌که وقف یکی از عبادات مهم در اسلام است، اذعان کرد: وقف وسیله تقرب به خداوند متعال و خدمت به مردم، تعظیم شعائر الهی، تعلیم و تربیت و رفع فقر و نیازمندی‌های جامعه است و باقیات‌الصالحات، صدقه جاریه وسنت حسنه‌ای است و علاوه‌بر اجر معنوی، موجب ماندگاری نام و مال واقفین خواهد شد.
حجت‌الاسلام احمد میرعمادی ادامه داد: برخی از اموال موقوفه در اختیار بعضی از افراد قرار دارند که متاسفانه حاضر نیستند حق وقف را ادا کنند که این کار قطعاً حرام بوده و این افراد موقوفه‌خوار و مانع خیر در جامعه هستند.
وی با اشاره به ۱۳ دی ماه مصادف با سالروز ابلاغ پیام تاریخی حضرت امام(ره) به رئیس جمهور شوروی سابق، عنوان کرد: این پیام همه دنیا را متحول کرد کمااینکه شکست کمونیست را پیش‌بینی کرد و علت انحطاط بشر را مادی‌نگری دانست، لذا تنها راه نجات بشر را روی آوردن به معنویت ودین اسلام بیان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز