خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استانداری لرستان:

۱۰۱ هزار واحد مسکن در لرستان مقاوم‌سازی و نوسازی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۸۵

معاون عمرانی استانداری لرستان: از مجموع این واحدها ۱۰۱ هزار واحد مسکن در لرستان مقاوم سازی و نوسازی شده است که نقش بانک های عامل نیز سهم بزرگی در تعامل و بهسازی مسکن داشته است.

ایلنا: معاون عمرانی استانداری لرستان: از مجموع این واحد‌ها ۱۰۱ هزار واحد مسکن در لرستان مقاوم سازی و نوسازی شده است که نقش بانک‌های عامل نیز سهم بزرگی در تعامل و بهسازی مسکن داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، ˈمجید کیانپور ˈ در جلسه شورای فنی استانداری افزود: تکمیل، نوسازی و بهسازی بیش از یک میلیارد واحد مسکن در کشور حاصل تلاش و شبانه روزی بنیاد مسکن است.

وی اظهار داشت: از مجموع این واحد‌ها ۱۰۱ هزار واحد مسکن در لرستان مقاوم سازی و نوسازی شده است که نقش بانک‌های عامل نیز سهم بزرگی در تعامل و بهسازی مسکن داشته است.

وی تصریح کرد: در دهه۴۰جمعیت شهری کشو۳۷ درصد و جمعیت روستایی ۶۳ درصد بوده است و این درحالی است که در حال حاضر این آمار برعکس شده است.

معاون عمرانی استانداری لرستان با اشاره به تلاش در راستای تکمیل و نوسازی ۶۵ هزار واحد مسکن روستایی باقیمانده در سطح استان گفت: بهسازی و نوسازی این واحد‌ها نه تنها هزینه نیست بلکه در واقع سرمایه گذاری و جلوگیری از خسارت‌های مالی و جانی در مقابل حوادثغیر مترقبه است.

وی همچنین در خصوص کاهش نسبت تلفات زلزله افزود: این نتایج مطلوب حاصل بازسازی و نوسازی و مقاوم سازی در کشور و تلاش بنیاد مسکن است.

وی اظهار داشت: امید است، با ایجاد امکانات و آبادانی در فضای روستا هامهاجرت کاهش یابد و حتی مهاجرت روستا به شهر معکوس شود.

وی تصریح کرد: در راستای ایجاد فضای مناسب وظرفیت گردشگری در روستاهای استان بامیراثفرهنگی و گردشگری هماهنگ شود و ظرفیت گردشگری ایجاد شود.

وی گفت: همچنین در راستای رفع نیازهای آموزشی عمرانی استان و ارتقاء کیفیت این حوزه در لرستان دوره آموزشی مدونی باید ارایه شود و هر دوره یکی از سازمان‌های مرتبط مسوول برگزاری این دوره‌ها باشد.

وی اظهار داشت: تقویم آموزشی، گود برداری وقانون کار زمان بندی شده برای برگزاری این دوره‌ها تهیه شود و لازم است که نظام مهندسی، انجمن انبوه سازان، پیمانکاران راه و شهرسازی تحت پوشش آین اموزش‌ها قرار گیرند.

وی تصریح کرد: برای ساخت و سازهای خارج از طرح هادی تسهیلات پرداخت نشود و با اینگونه طرح‌ها در استان برخورد شود و در این راستا اصول و قانونمداری سرلوحه کار شود.

وی در خصوص استاندارد سازی مصالح ساختمانی در لرستان گفت: همچنین کمیته مصالح بطور جدی پیگیری شود و با دستگاه‌های مختلف راه کارهایی تهیه و ارایه شود.

وی افزود: نحوه کنترل مصالح ساختمانی به صورت دوره‌ای و نامنظم بدون اطلاع واحد‌های تولیدی اعلام شود و مصالح غیر استاندارد به هیچ وجه تهیه نشود.

وی اظهار داشت: واحدهای تولیدی غیر استاندارد تعطیل و به مراجع قانونی معرفی شوند و در صورت دارا بودن شرایط مجبور به کسب استاندارد شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز