خبرگزاری کار ایران

نماینده بروجرد درمجلس:

در دولت گذشته کارخانه نساجی بروجرد راحراج کردند / ورشکستگی کارخانه یعنی بیکاری ۲۰۰۰ کارگر

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۰۳

طبق اسناد دریافتی از وزارت اطلاعات و دیوان محاسبات کشور، سهامداران کارخانه نساجی بروجرد در سال ۸۹ به دلایل نامعلوم تصمیم به فروش کل سهام این کارخانه می کنند.

ایلنا: نماینده مردم بروجرد واشترینان گفت: طبق اسناد دریافتی از وزارت اطلاعات و دیوان محاسبات کشور، سهامداران کارخانه نساجی بروجرد در سال ۸۹ به دلایل نامعلوم تصمیم به فروش کل سهام این کارخانه می کنند.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از خرم آباد، " بهرام بیرانوند " اظهار داشت: با حراج این کارخانه در دولت گذشته به مردم بروجرد وکارگران این شرکت ظلم شده و انتظار می رود در دولت دکتر روحانی مشکل این کارخانه حل شود.

وی اظهار کرد: طبق عملکرد مالی کارخانه نساجی، این کارخانه در فاصله سال های ۸۵ تا ۸۷ سودآوری خوبی داشته است، سپس در سال های ۸۸ و ۸۹ سود آوری کارخانه پائین آمده و اخراج برخی کارکنان نیز در همان زمان صورت می گیرد.

وی ادامه داد: اما در زمانی که سود آوری کارخانه پائین آمده و ۴۰۰ نیروی آن اخراج شده اند، سهام کارخانه به بورس گذاشته می شود و این کارخانه به یک سرمایه دار ایرانی با مبلغ تمام شده ۳۶ میلیارد تومان واگذار می گردد.

وی اضافه کرد: در پی این معامله مقرر می شود ۱۲ میلیارد تومان از کل مبلغ فروش نقداً پرداخت شده و ۲۴ میلیارد تومان باقیمانده نیز در اقساط ۶ ماهه با سود ۱۵ درصد پرداخت شود که البته تاکنون برخی از این اقساط هنوز پرداخت نشده است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکته جالب این است که در زمان انجام این معامله، موجودی انبار کارخانه نساجی بروجرد معادل ۲۴ میلیارد تومان بوده است.

" بیرانوند " اضافه کرد: با این شرایط سوال ما این است که چرا کارخانه نساجی بروجرد با ۵۰ هکتار زمین که بیش از ۲۰ هکتار آن بنای ساختمانی است، یک ساختمان ۴ طبقه در منطقه جردن تهران و با وجود اقلامی به ارزش ۲۴ میلیارد تومان در انبار آن، تنها به مبلغ ۳۶ میلیارد تومان واگذار گردیده است؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز