خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد:

فلسفه اربعین استمرار راه حسینی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۵۷

نماینده ولی فقیه در لرستان فلسفه اربعین را زنده نگه داشتن یاد امام حسین(ع)، یاد و خاطره شهدا بیان کردو یکی از راههای موثر برای استمرار راه سیدالشهدا(ع) راهپیمایی توسط شیعیان از نجف اشرف به سمت کربلاست که امسال نیز قرار است این اقدام مهم در شهرهای تهران و قم برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان فلسفه اربعین را زنده نگه داشتن یاد امام حسین(ع)، یاد و خاطره شهدا بیان کردو یکی از راه‌های موثر برای استمرار راه سیدالشهدا(ع) راهپیمایی توسط شیعیان از نجف اشرف به سمت کربلاست که امسال نیز قرار است این اقدام مهم در شهرهای تهران و قم برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، به فرارسیدن اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: فلسفه اربعین بیعت مجدد با امام حسین(ع) است به همین منظور باید گرامیداشت این روز باشکوه خاصی برگزار شود تا تداوم دهنده راه و آرمان امام حسین(ع) و ۷۲ یار باوفایش در قیام بزرگ دشت کربلا باشیم.

امام جمعه خرم آباد افزود: یکی از راههای موثر برای استمرار راه سیدالشهدا(ع) راهپیمایی توسط شیعیان از نجف اشرف به سمت کربلاست که امسال نیز قرار است این اقدام مهم در شهرهای تهران و قم برگزار شود.

وی از دست اندرکاران حوزه‌های فرهنگی خواست اقدام لازم برای موفقیت این مراسم را انجام دهند تا مردم ولایتمدار و دوستدار اهل بیت(ع) ناستان لرستان یز در اربعین حسینی به راهپیمایی بپردازند و مانند روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان نشان دهند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: تصویب طرح پیشنهادی مهم و تاثیرگذار دکتر روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری، موفقیتی بزرگ برای ملت متمدن و فهیم ایران اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین ˈسیداحمد می‌رعمادیˈ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم آباد افزود: این قطعنامه که با ۱۹۰ رای موافق کشورهای مختلف جهان به تصویب رسید، به عنوان یکی موفقیت بزرگ برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تنها رژیم صهیونیستی با تصویب این طرح مخالفت کرد، اظهار داشت: این نشاندهنده اهمیت و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در جهان و در میان افکار عمومی دنیاست.

امام جمعه خرم آباد تاکید کرد: از سوی دیگر، تصویب این قطعنامه، حرکتی بزرگ و مهم از جانب ایران اسلامی در راستای مقابله با توطئه ایران هراسی در جهان است.

وی با اشاره به اینکه خیلی‌ها تلاش کردند ایران هراسی را در دنیا ترویج دهند، اظهار داشت: طرح پیشنهادی رییس جمهوری ایران اسلامی در سازمان ملل مبنی بر داشتن جهانی به دور از خشونت و افراطی‌گری، با استقبال گسترده و مطلوب جامعه جهانی روبرو شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه تنها رژیم صهیونیستی به عنوان مظهر خشونت و افراطی‌گری با این طرح مخالفت می‌کند، تصریح کرد: این طرح زمینه‌ای برای ترویج آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی در جهان خواهد شد تا پیام این انقلاب شکوه‌مند در همه جهان گسترش پیدا کند.

وی در ادامه به حوادثاخیر عراق اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حادثه تروریستی اخیر، ۲۵ متخصص ایرانی در عراق کشته و مجروح شدند که این قبیل اقدامات از سوی آمریکا و اشغالگران به خوبی حمایت می‌شود.

امام جمعه خرم آباد گفت: غربی‌ها می‌خواهند از این طریق زمینه برای بروز اختلافات مذهبی و طایفه‌ای را در عراق ایجاد کنند و مانع از همراهی و همکاری ملت ایران و عراق برای برقراری صلح و آرامش در منطقه شوند.

وی همچنین به مناسبت‌های مهم دی ماه اشاره کرد و گفت: میلاد حضرت مسیح(ع) و حادثه ۹ دی از جمله مهم‌ترین وقایع این ماه به شمار می‌رود، چراکه ۹ دی در تاریخ انقلاب اسلامی یکی از وقایع مهم کشور در شناسایی و افشای چهره فتنه گران و فتنه انگیزان است.

حجت الاسلام می‌رعمادی افزود: کسانی که می‌خواستند در مملکت فتنه ایجاد کنند باید بدانند مردم حماسه نهم دی را برای همیشه زنده نگه داشته و آنان را خوار و ذلیل خواهند کرد.

وی در ادامه به روز سوم دی تحت عنوان روز ثبت احوال اشاره کرد و گفت: استان لرستان جدای از بحثکاهش جمعیت با مشکل کاهش ازدواج و افزایش طلاق نیز روبروست به گونه‌ای که براساس آمار‌ها، سال ۹۰ آمار ازدواج در استان نسبت به سال قبل از آن ۱۱ درصد کاهش و آمار طلاق نیز هفت درصد رشد داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز