خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان لرستان خبر داد:

رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه پیام نور در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۶۶

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان لرستان گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار و ۴۷۳دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی این دانشگاه مشغول تحصیل هستندو در زمینه جذب دانشجو نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته ایم.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان لرستان گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار و ۴۷۳ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی این دانشگاه مشغول تحصیل هستندو در زمینه جذب دانشجو نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، «سعید محمد‌زاده» در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۴ هزار دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مشغول تحصیل بودند اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰ هزار و ۴۷۳دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
وی افزود: در زمینه جذب دانشجو نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته‌ایم.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۳ هزار دانشجو در مقطع کاردانی این مرکز آموزش عالی درحال تحصیل هستندگفت: مابقی این دانشجویان در مقطع کار‌شناسی مشغول به تحصیل هستند.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان لرستان تعداد رشته‌های کاردانی در این دانشگاه را حدود ۸۲ رشته و در مقطع کار‌شناسی حدود ۶۳ رشته اعلام کرد و گفت: ۵۰ درصد دانشجویان در حوزه صنعت، ۳۹ درصد خدمات اجتماعی از جمله حقوق و حسابداری و کامپیو‌تر، ۱۳ درصد فرهنگ و هنر و کشاورزی دو درصد است.
وی درادامه خاطر نشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان به منظور توسعه اقتصاد جامعه و نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی و خودکفایی در جامعه اقدام به برگزاری دومین نمایشگاه «اشتغال و توسعه کارآفرینی» نموده است که این نمایشگاه از ۲۵ لغایت ۲۸ آذر در محل مجتمع آموزشی صدیقه کبری واقع در خیابان علوی دایر خواهد شد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان اظهار داشت: هدف از ایجاد رشته مدیریت خانواده، آموزش مبانی و مهارت‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه است.
وی افزود: در راستای اهداف مذکور و منویات مقام معظم رهبری دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان اقدام به ایجاد رشته مدیریت خانواده در مقطع کار‌شناسی نیز نموده است کمااینکه در گذشته فقط تا مقطع کاردانی این رشته موجود بوده؛ لذا دانشجویانی که دارای مدرک کاردانی هستند می‌توانند از بهمن جاری نسبت به ثبت‌ نام در این رشته اقدام کنند.
وی در ادامه گفت: از سرفصل‌های دروس این رشته می‌توان به طریقه‌ همسرگزینی، همسرداری، تدبیر رابطه والدین با فرزندان در سنین مختلف، آداب تربیت فرزند و مشاوره به آن‌ها و آموزش مهارت‌هایی مانند: سفره‌آرایی، پرورش گل‌های آپارتمانی، آشپزی، آموزش زبان انگلیسی، تهیه لباس و بافندگی، شناخت بیماری‌ها و سلامت تغذیه و… است.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان لرستان در بخشی دیگر از سخنانش از پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی خبر داد و گفت: دانشجویان از چهارشنبه هفته جاری در استان در قالب ۱۶۵ کدرشته تحصیلی پذیرش می‌شوند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان اضافه کرد: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ مدرس و استاد نیز با این دانشگاه همکاری دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز