خبرگزاری کار ایران

پانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان لرستان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۲۱

هم‌زمان با سراسر کشور، مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان لرستان برگزار شد‌.

هم‌زمان با سراسر کشور، مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان لرستان برگزار شد‌.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، به همین مناسبت و با همکاری مدیریت ستاد بحران استانداری لرستان‌، جمعیت هلال‌احمر و آتش‌نشانی در دبیرستان آیت‌الله طالقانی با حضور مسئولان استانی مانور زلزله و ایمنی برگزار شد‌.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو خرم‌آباد در مراسم مانور زلزله و ایمنی گفت‌: لرستان یکی از استان‌های زلزله‌خیز در کشور محسوب می‌شود و همواره دستخوش نامهربانی‌های حوادثطبیعی بوده است.

" نصرت‌الله سهرابی‌زاده " با بیان این که یکی از اقشار آسیب‌پذیر در هنگام حوادثطبیعی دانش‌آموزان هستند، عنوان کرد: به همین دلیل، برگزاری مانورهای زلزله در سطح مدارس در دستور کار قرار گرفته شده است.

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه دو خرم‌آباد برگزاری این گونه مانورها را مهم‌ترین راه مقابله با حوادثطبیعی دانست و افزود: همچینن برگزاری این مانورها موجب تمرین و شناسایی نقاط ضعف و قوت در هنگام وقوع این حوادثطبیعی در مدارس می‌شود.

سهرابی‌زاده ارتقا آموزش و سطح آگاهی مردم و دانش‌آموزان و همچنین واکنش سریع در هنگام وقوع زلزله را از دیگر اهداف برگزاری مانور زلزله در مدارس برشمرد.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان نیز در این خصوص گفت‌: انجام مانور زلزله و ایمنی یکی از راه های کاهش تلفات به هنگام وقوع زلزله می‌باشد به طوری که بعضی از کشورهای پیشرفته مانند ژاپن ماهانه این مانور را در مدارس خود برگزار می‌نمایند.

سید حجت‌الله کلانتری افزود‌: تجارب زلزله‌های گذشته مبیّن آن است که دانش آموزان یکی از آسیب‌پذیرترین قشرهای جامعه محسوب می‌شوند و چنانچه زلزله‌ای در ساعات حضور آنان در مدرسه رخ دهد و آمادگی‌های لازم جهت رویارویی با آن را نداشته باشند، بی‌شک تلفات غیرقابل جبران خواهد بود؛ لذا، چنانچه برنامه‌ریزی در راستای افزایش سطح آگاهی و دانش این قشر عمیق‌تر باشد بازتاب آن در سطح جامعه ملموس‌تر خواهد بود و دستیابی به توسعه پایدار و رسیدن به هدف نهایی که ساختن کشوری ایمن است میسّر خواهد گردید. از آن‌جا که دانش آموزان در برخی از کتب درسی با مبانی مقابله با زلزله و ایمنی در برابر آن به صورت تئوری آشنا می‌شوند، ضروری است با اجرای آموخته های خود راه‌کارهای عملی مقابله با زلزله را هم فرا گیرند.

وی افزود: حسن اجرای مانور نقش مهمی در ایجاد آمادگی‌های لازم در جهت انجام عکس العملهای صحیح و سریع در برابر زلزله ایفا می نماید که نتایج حاصل از آن موجب کاهش تلفات ناشی از زلزله می شود. یکی دیگر از اهداف این مانور برانگیختن حس کنجکاوی در بین دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه برای ایمن سازی کشور است. آنچه که همیشه به عنوان یک پیام در مانور مطرح بوده و هست، جمله " دانش آموزان عزیز بیاموزید و به دیگران آموزش دهید " است که نهایتاً دانش‌آموزان با انتقال آموخته‌های‌شان می‌توانند موجب مشارکت بیشتر خانواده‌ها در این امر باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز