خبرگزاری کار ایران

جلسه مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با مدیر کل امور اجتماعی استانداری

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۱۱

مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان: آموزش و پرورش باید سیاست‌های عمومی دولت را مد نظر داشته باشد و سیاست دولت اعتدال، پرهیز از افراط و تفریط است و این شعار می‌تواند سرلوحه مربیان در تربیت دانش‌آموزان هم باشد‌.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان: آموزش و پرورش باید سیاست‌های عمومی دولت را مد نظر داشته باشد و سیاست دولت اعتدال، پرهیز از افراط و تفریط است و این شعار می‌تواند سرلوحه مربیان در تربیت دانش‌آموزان هم باشد‌.

به گزارش ایلنا از خرم آباد، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: آموزش و پرورش در جوامع امروزی کلیدی‌ترین نهاد آموزشی در جهت توسعه همه‌جانبه به‌شمار می‌رود چرا که در پرتو آموزش است که انسان‌ها متحول می‌شوند.

«سید حجت‌الله کلانتری» افزود: بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه است که نظم و انضباط اجتماعی حالت نهادی به خود می‌گیرد و عامه مردم به طرف فرهنگ ترقی و توسعه حرکت می‌کنند.

وی بیان داشت: انسان باید ارزش پیدا کند و تربیت او مبنای توسعه قرار گیرد، چون هدف از آموزش و سرمایه‌گذاری آموزشی کشف و توسعهٔ منابع انسانی در جهت تعالی بخشی ارزش‌ها و استعداد‌ها و بهینه کردن آن‌هاست و محور اصلاحات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی در کلیه ممالک توسعه یافته، انسان بوده و می‌باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: آموزش مهم‌ترین رکن برنامه‌ریزی جامعه است و کلیدی‌ترین عنصر در توسعه یک جامعه مردم آنجامعه هستند که باید از فرهنگ، آگاهی و مهارت‌های گوناگون برخوردار باشند.

کلانتری افزود: به عقیدهٔ بسیاری از دانشمندان تعلیم و تربیت، وظیفه آموزش و پرورش، تربیت شهروندانی است که بتوانند برای رشد و شکوفایی جامعهٔ مردم‌سالار و تجدید بنای آن تلاش کنند.

وی گفت: نظام آموزشی مردم‌سالار، درصدد تربیت نسلی است که بتواند در دنیای پیچیدهٔ کنونی، هم بر سرمایهٔ دانش خود بیافزاید و هم با افزایش قابلیت همبستگی و نقش‌پذیری خود در ایجاد فضای گروهی که مسئولیت چند‌جانبه و جمعی به بار می‌آورد، کوشش نماید.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان بیان داشت: در چنین جامعه‌ای از ما می‌خواهند که همه با هم برای درک دنیای یک‌دیگر تلاش کنیم و چشم‌انداز مشترکی بسازیم که ما را قادر می‌سازد از یک‌دیگر بیاموزیم و درحالی که واقعیت کثرت‌گرایی را حفظ می‌کنیم بر خود حکومت کنیم. تعلیم و تربیت در جامعهٔ اسلامی بر توسعهٔ فرایند آموزش مردم‌سالاری دینی تکیه دارد؛ فرایند پویایی که هم می‌تواند به حالت انسجام و وابستگی درونی فرد عقل او و کارکردهای اجتماعی او بیندیشد و هم می‌تواند او را به ارزش‌های اخلاقی و اصول اعتقادی که در جهت تکریم مقام و منزلت انسانی قرار دارد، پای‌بند نماید.

کلانتری با اشاره به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت‌: مبنای عملکردی ما در بحت سامان‌دهی نیروی انسانی و نقل و انتقالات در نظر گرفتن اطلاعات سیستم بکفا و سناد بوده و از اعمال نظر و سلیقه شخصی پرهیز شده است‌.

وی آسیب جدی در آموزش و پرورش را بی‌اعتمادی فرهنگیان نسبت به حوزه ستادی اعلام کرد و گفت‌: با تکیه بر اصول قانون‌مداری و عدالت‌محوری کارهای خوبی انجام گرفته و امروز شاهد رضایت نسبی همکاران نسبت به عملکرد حوزه ستادی هستیم.

کلانتری با اشاره به اینکه خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌ویژه قشر شریف فرهنگیان عبادت است گفت‌: با این دیدگاه تمام لحظات، حضور در پیشگاه باری تعالی و مقدس می‌شود و باید قدر این فرصت‌ها را دانست‌.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان نیز در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت‌: نقش آموزش و پرورش در جامعه پذیری قوانین و مقررات غیر قابل انکار است و به همین دلیل درونی کردن ارزش‌ها با فعالیت سازمان‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش حاصل می‌شود.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان اظهار داشت: آموزش و پرورش باید سیاست‌های عمومی دولت را مد نظر داشته باشد و با اشاره به سیاست دولت تدبیر و امید افزود‌: سیاست دولت اعتدال، پرهیز از افراط و تفریط است و این شعار می‌تواند سرلوحه مربیان در تربیت دانش‌آموزان هم باشد‌.

طهماسبی نقش رسانه‌ها و مطبوعات محلی را در اشاعه برنامه‌ها و سیاست‌های آموزش و پرورش مهم خواند و گفت‌: با تعامل با رسانه‌ها و مطبوعات ظرفیت خوبی برای اشاعه و گسترش برنامه‌های آموزش و پرورش ایجاد خواهد شد‌.

«فرهاد طهماسبی» افزود‌: انتقال ارزش‌ها‌، گرایش‌ها، هنجار‌ها و آداب و رسوم فرهنگی و اجتماعی‌، به منظور اجتماعی کردن نسل‌های جدید جامعه صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش رسمی‌، وسیله مهمی برای تبدیل یک جامعه نامتجانس به جامعه‌ای یگانه و یک‌پارچه‌، از طریق توسعه و تقویت فرهنگ و هویت مشترک است.

مدیر‌کل امور اجتماعی استانداری لرستان با بیان این مطلب که آموزش و پرورش می‌تواند منشأ تغییرات اجتماعی نیز باشد گفت‌: هر جامعه دست‌خوش تغییر و دگرگونی است. در اغلب جوامع‌، تغییر با پیشرفت مرتبط تلقی شده و از آموزش و پرورش انتظار می‌رود که جامعه را در نیل به پیشرفت یاری رساند.

طهماسبی تصریح کرد: گسترش آموزش و پرورش و اهمیت یافتن دانش فنی و تخصصی در دوره‌های بازسازی و توسعه جامعه‌، می‌تواند به پیدایی نخبگان جدید‌، و در نتیجه‌، به تحول در سلسله‌مراتب قدرت و منزلت منجر شود.

وی افزود‌: توقع ما از آموزش و پرورش این است که در خصوص تقویت کرامت انسانی نیروی انسانی خود که شامل فرهنگیان و دانش‌آموزان می‌شود گام بردارد. وی گفت: نظر به حساسیت و اهمیت ویژه‌‌ای که آموزش و پرورش دارد اولین دیدار ما در حوزه کاری با آموزش و پرورش ترتیب داده شده است‌.

طهماسبی اضافه کرد: در بحثآموزش باید مهم‌ترین سیاست آموزش و پرورش کیفیت و ارتقاء سطح آموزش باشد و در بحثپرورش هم تعمیق ارزش‌ها و اصول است که باید با حساسیت و ظرافت در وجود دانش‌آموزان نهادینه شود‌.

وی کار تربیتی را حساس و مهم برشمرد و گفت: باید در تربیت جامعیت وجود داشته باشد و از یک‌جانبه‌نگری پرهیز شود‌.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز