خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد:

فلسفه قیام امام حسین(ع) احیای امر به معرف و نهی از منکر بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۹۴

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: فلسفه قیام امام حسین(ع) احیای امر به معرف و نهی از منکر بود و امروز اساس دین و احیای ارزش های الهی در جامعه در سایه این دو فریضه است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: فلسفه قیام امام حسین(ع) احیای امر به معرف و نهی از منکر بود و امروز اساس دین و احیای ارزش‌های الهی در جامعه در سایه این دو فریضه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین ˈسیداحمد میرعمادیˈ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر خرم آباد در مصلی الغدیر این شهر گفت: از مردم استان لرستان خواست معنویت را در عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) حفظ کنند و این آیین‌ها را به خرافات و بدعت‌ها آلوده نکنند و همچنان عزاداری خالص و سنتی خود را برگزار کنند.

وی بر برپایی نماز ظهر عاشورا در استان تاکیدر کرد و گفت: اقامه نماز ظهر عاشورا نشانه پیروی از حسین بن علی(ع) است و به همین منظور مردم باید در این نماز شرکت گسترده داشته باشند.

وی به هفته امر به معروف و نهی از منکر نیز اشاره کرد و گفت: فلسفه قیام امام حسین(ع) احیای امر به معرف و نهی از منکر بود و امروز اساس دین و احیای ارزش‌های الهی در جامعه در سایه این دو فریضه است چرا که این دو ضربان و قلب تپنده جامعه است و اگر حذف شوند قلب جامعه از کار می‌افتد.

حجت الاسلام می‌رعمادی همچنین به درگذشت مرحوم ˈحبیب الله عسگر اولادیˈ از انقلابیون اول نضهت و پیشکسوتان انقلاب اشاره کرد و گفت: وی یک شخصیت بی‌نظیر بود که از سال ۱۳۲۶ در راهپیمایی ضد اسرائیلی در زمان آیت الله کاشانی مبارزه خود را آغاز کرد و سابقه بیش از نیم قرن فعالیت سیاسی در جامعه داشته است.

وی با اشاره به اینکه وی تابع ولایت، مرجعیت و روحانیت بود، اظهار داشت: دو ویژگی هماهنگی و تبعیت از ولایت و خدمت به محرومان جامعه از ویژگی‌ها برجسته آن مرحوم بوده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به برگزاری همایش تکریم از خیران و خادمان عتبات عالیات شنبه در خرم آباد افزود: از همه کسانی که در بازسازی عتبات عالیات کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را اهدا کردند به صورت ویژه تقدیر می‌شود و از مردم می‌خواهیم که همچنان در بازسازی عتبات همکاری جدی داشته باشند.
رهبر فرزانه و حکیم انقلاب در مراسم و اجتماع مردم در روز ۱۳ آبان بار دیگر سیاست خارجی ایران را مشخص کرد و بیاناتش وحدت ملی در داخل کشور را نیز تحکیم بخشید.

وی با اشاره به اینکه مذاکره با آمریکا اگر صورت می‌گیرد باید اعتماد لازم از سوی طرف مذاکره کننده نیز وجود داشته باشد، اظهار داشت: باید بگذارید به دنیا ثابت شود که آمریکا همچنان خوی استکباری خودش را دارد و اهل سازش نیستند.

وی با بیان اینکه با فرمایشات بسیار مهم و ارزشمند رهبر انقلاب بار دیگر مردم و مسوولان اجرایی کشورمان در کنار هم برای پیشبرد انقلاب یکسو شدند، تصریح کرد: در صورتی که این بیانات رهبر نبود به طور یقین اختلافاتی در این زمینه به وجود می‌آمد که به لطف خداوند با این سخنان وحدت در جامعه دوباره به وجود آمد.

حجت الاسلام می‌رعمادی با اشاره به اینکه امسال یک تجمع و مراسم بی‌سابقه ضد استکباری در روز ۱۳ آبان در تمامی نقاط کشور شکل گرفت، افزود: ملت ایران اسلامی همیشه استکبار ستیز هستند و از با درس گرفتن از عاشورا ظلم کردن و ظلم پذیرفتن را به هیچ عنوان قبول ندارند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا ۵۰ سال به ملت برزگ ایران اسلامی ظلم کرده است، اظهار داشت: مردم ایران این دشمنی‌ها و ظلم‌ها با یک لبخند رضایت نمی‌دهند و باید بدانند که ملت ایران اسلامی همچنان ضد استکبار و استکبار ستیز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز