خبرگزاری کار ایران

بهره مندی عشایر و روستاییان لرستان از خدمات دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۰۶۱

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: با توجه به استفاده بسیاری از نقاط دوردست عشایری و روستایی استان از خدمات اینترنت و ارسال رایگان کتاب، اطلاع رسانی لازم را در راستای بهره مندی این اقشار از خدمات دومین نمایشگاه مجازی کتاب صورت داده ایم.

به گزارش ایلنا ، احمدحسین فتایی، در آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات فرهنگی مجازی که همزمان با دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران برگزار شد، ضمن اشاره به تجربه موفق این نمایشگاه در سال گذشته بیان کرد: بعد از این تجربه موفق و حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ امروز شاهد برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران هستیم که با استقبال مخاطبان و ناشران همراه شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: هفت ناشر لرستانی در این نمایشگاه حضور دارند که جدیدترین عناوین چاپ شده خود را در معرض دید مخاطبان قرار داده‌اند.

وی سپس با اشاره به رایزنی های صورت گرفته با دستگاه های استانی در راستای فراهم نمودن استفاده حداکثری لرستانی ها از دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران عنوان کرد: با دستگاه‌های اجرایی همچون صدا‌و‌سیما، استانداری، پست و سایر دستگاه‌های فرهنگی نشست های داشته و اطلاع‌رسانی را به شکل گسترده انجام دادیم تا همه مردم شریف استان در جریان برگزاری این رویداد قرار داشته باشند.

فتایی با اشاره به برگزاری 15 برنامه فرهنگی همزمان با نمایشگاه مجازی کتاب تهران در لرستان گفت: در نخستین روز نمایشگاه از 19 عنوان کتاب منتشر شده در استان لرستان رونمایی شد و در روزهای آتی شاهد برگزاری نشست‌های ادبی و نقد و بررسی کتاب در خرم‌آباد و سایر شهرستان  های استان خواهیم بود، در بحث پویش «نذر کتاب» نیز اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در استان انجام داد‌ه‌ و با خیران استانی که در حوزه‌های مختلف فعال هستند نیز تعاملاتی داشتیم تا بتوانیم در استان به نتایج خوب در این زمینه دست پیدا کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه با تاکید بر اینکه به برخی خدمات نمایشگاه مجازی بهتر از نمایشگاه حضوری است، توضیح داد: برخی خدماتی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود بهتر از نمایشگاه حضوری است، زیرا اغلب مخاطبان استان‌ی می‌توانند بدون طی مسافت تا تهران از کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه دیدن کرده و خرید نمایند.

وی همچنین اظهار داشت: سال گذشته از دورترین نقاط استان خرید کتاب داشتیم و امسال نمایشگاه و مزایای آن را به شکل گسترده برای روستاییان و عشایر اطلاع‌رسانی کرده‌ایم تا با توجه به استفاده بسیاری از نقاط دوردست عشایری و روستایی استان از خدمات اینترنت و ارسال رایگان کتاب، امکان  بهره مندی این اقشار از خدمات دومین نمایشگاه مجازی کتاب فراهم شود

فتایی افزایش سرانه مطالعه را از دیگر مزایای این نمایشگاه دانست و گفت: افزایش سرانه مطالعه به توسعه فرهنگی در کشور کمک می‌کند که پیامد آن توسعه سیاسی، اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ ادامه خواهدداشت و علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به Ketab.ir  مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز