خبرگزاری کار ایران

یک کارگر فنی داروخانه در بروجرد خبر داد:

رفاقت بازرسان بیمه و کارفرمایان، مانع اجرای قانون در شهرهای کوچک

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۶۵

راه حل قانونی جلوگیری از تخلف کارفرمایان داروخانه‌هایی که کارگران‌شان را بیمه نمی‌کنند این است که به تامین اجتماعی مراجعه کرده و درخواست کنند از محل کارشان بازرسی شود. اما بروجرد شهرستان کوچکی است، همه یکدیگر را می‌شناسند و در رابطه‌اند. وقتی کارگری برای درخواست بازرسی به تامین اجتماعی مراجعه می‌کند کارفرما بلافاصله خبردار شده و پیش از بازرسی، آن فرد را اخراج می‌کند.

ایلنا: یک فعال کارگری در بروجرد از آنچه «رودربایستی بازرسان بیمه تامین اجتماعی با کارفرمایان داروخانه‌های بروجرد» خواند، انتقاد کرد و گفت: رودربایستی و روابط نزدیک بازرسان بیمه تامین اجتماعی و کارفرمایان داروخانه های این شهرستان به اختلال در بیمه کارکنان فنی داروخانه ها منجر شده است.

این کارگر فنی داروخانه در بروجرد که نخواست نامش فاش شود در این باره به ایلنا گفت: راه حل قانونی جلوگیری از تخلف کارفرمایان داروخانه‌هایی که کارگران‌شان را بیمه نمی‌کنند این است که به تامین اجتماعی مراجعه کرده و درخواست کنند از محل کارشان بازرسی شود. اما بروجرد شهرستان کوچکی است، همه یکدیگر را می‌شناسند و در رابطه‌اند. وقتی کارگری برای درخواست بازرسی به تامین اجتماعی مراجعه می‌کند کارفرما بلافاصله خبردار شده و پیش از بازرسی، آن فرد را اخراج می‌کند.

وی با اشاره به نام دو داروخانه در بروجرد که به این طریق کارکنانشان را اخراج کرده‌اند، ادامه داد: کارکنان فنی داروخانه‌ها معمولا در دوسال اول اشتعال بیمه نمی‌شوند. بعد از این مدت هم، اگر به کارفرما فشار بیاورند وی شاید آن‌ها را بیمه کند.

این فعال کارگری در توصیف یکی دیگر از مشکلات صنفی کارکنان داروخانه‌ها افزود: کارکنان فنی داروخانه‌های بروجرد بدون آنکه اضافه کاری یا مزایایی دریافت کنند باید در روزهای تعطیل به غیر از جمعه‌ها سرکار حاضر شوند. در ایام عید نوروز هم فقط ۳ روز تعطیل هستند یعنی از ۵ روز تعطیلی رسمی کشور، ۲ روز باید مشغول کار باشند.

وی با انتقاد از پرداخت حقوق کمتر از مزد پایه به پرسنل خانم داروخانه‌ها گفت: خانم‌هایی که در داروخانه‌ها مشغول به کار می‌شوند بدلیل شرایط بد معیشتی عمدتا به دریافت حقوق کمتر از مزد پایه رضایت می دهند و این در حالی است که اکثر آن‌ها در رشته‌های مهندسی مدرک کار‌شناسی یا ارشد دارند.

این کارگر فنی داروخانه در پایان تصریح کرد: البته کارفرمای داروخانه‌ها هم به استفاده از کارکنان خانم تمایل دارند زیرا حقوق و مزایای کمتری به آن‌ها پرداخت می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز