خبرگزاری کار ایران

برگزاری گردهمایی هم اندیشی کشت پائیزه در سازمان جهاد کشاورزی لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۰۶

گردهمایی هم اندیشی کشت پائیزه در سازمان جهاد کشاورزی لرستان " با حضور مسئولان کشاورزی استان در سالن جهاد کشاورزی برگزار شد.

گردهمایی هم اندیشی کشت پائیزه در سازمان جهاد کشاورزی لرستان «با حضور مسئولان کشاورزی استان در سالن جهاد کشاورزی برگزارشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین موسوی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان براساس حدیثی از پیامبر گرامی اسلام گفت: خداوندحقوق مردم را برحقوق خود مقدم دانسته و کسانی که بتوانند حق بندگان خدا را پرداخت کنند حتماً حقوق خداوند را هم پرداخت خواهند کرد.
وی همچنین در رابطه با نشانه افراد مومن از جمله حفظ اسرار، مدارا کردن با مردم و صبر مطالبی بیان کرد.
سپس پیرحیاتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان ضمن ارائه راهکارهای کشت پائیزه اهداف سازمان در کشت‌های استراتژیک نظیر گندم و کلزا گفت: تاکنون و براساس شاخص‌های شهرستانی ادوات بین شهرستان‌ها توزیع شده و مقدار ۲۰ هزارتن کود ازته به کشاورزان توزیع شده است.

وی با اعلام اینکه بذور مادری توسط بخش خصوصی تهیه و تأمین می‌شود و از کار‌شناسان خواست جهت اعتماد مردم بر روی این بذور نظارت کافی داشته باشند.
در ادامه هداوند مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ازنا به نمایندگی دیگر شهرستان‌های استان با توجه به مسائل و مشکلات فراروی کشت پائیزه در رابطه با هزینه بالای کشت، تلفات آب با توجه به زیرساخت‌های کشاورزی استان، قیمت بالای بذور مادری مطالبی بیان کرد.
در این همایش گودینی مدیرعامل بانک کشاورزی استان با اعلام اینکه تأمین منابع مورد نیاز بخش کشاورزی برعهده بانک کشاورزی است گفت: از ۲۵ درصد تخصیص تسهیلات بانک‌ها به بحثکشاورزی، بانک کشاورزی توانسته در این رابطه خوب عمل نماید و مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کند.
وی با اعلام اینکه تقریباً ۹۵ درصد تسهیلات بانک کشاورزی به این بخش اختصاص داشته افزود: بیشتر مصوبات بانک‌های استان مربوط به بانک کشاورزی است که میزان آن به یک میلیون و ۲۰۰ میلیون رسیده است.
وی در پایان از دیگر بانک‌ها خواست جهت پایداری در کشاورزی و استقلال در آن توجه ویژه به بخش داشته باشند. سپس دادگر مدیر زراعت سازمان در مطالبی گفت: ۷۵ درصد از اراضی این استان به صورت دیم کشت می‌شود، لذا از ۱۹۹۸۸۶ هکتار مزارع آبی استان میزان تولید یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن و در ۵۸۶۷۶۰ هکتار دیم آن حدود ۴۹۲ هزار تن تولید محصول است.

وی همچنین از کشاورزان هم استانی خواست تا سه سال متوالی از بذر مادری که در دست دارند استفاده نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز