خبرگزاری کار ایران

انتخاب انجمن علمی اقتصاد شهری ایران به عنوان انجمن برتر گروه علوم انسانی سال 94 کشور

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۸۰۶

انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، به عنوان انجمن علمی برتر در گروه علوم انسانی انتخاب شد.

به گزارش ایلنا، گردهمایی نقش انجمن های علمی در ارتقای کیفیت آموزش عالی در سالن نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

در این همایش که با حضور  معاونین پژوهش و فناوری  و آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،  مدیر کل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم،  دبیر کمیسیون انجمن های علمی ایران، رییس شورای انجمن های علمی ایران و جمعی از مسوولان این حوزه برگزار شد، کمیسیون انجمن های علمی ایران 11 انجمن مدیریت فناوری ایران، علوم زارعت و اصلاح نباتات ایران، اقتصاد شهری ایران، مهندسی حمل و نقل ریلی ایران، حسابداری ایران، مهندسی بهره وری صنعت برق ایران ، مهندسی دریایی ایران، مهندسی گاز ایران، ریاضی ایران، ژنتیک ایران و مهندسی مکانیک ایران را به عنوان انجمن های برتر سال 94 معرفی کرد.

محسن طباطبایی مزدآبادی دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران در حاشیه برگزاری این نشست با انتقاد از سهم اندک انجمن‌های علمی گروه علوم انسانی در میان انجمن های برتر سال 94، گفت: این مساله نشان می دهد که حوزه علوم انسانی همچنان برای کاربردی کردن و تولید دانش بومی نیاز به کار بیشتری دارد.

مدیر مسئول فصلنامه علمی پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری با بیان اینکه در اسناد بالادستی توسعه سرمایه انسانی کشور، به عنوان پیش‏فرض اصلی الگوی پیشرفت اسلامی -  ایرانی لحاظ شده است، گفت: برای مثال در راهبرد کلان 8 نقشه جامع علمی کشور و بند نخست از ابلاغیه سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی صراحتا به نقش توسعه منابع انسانی در روند رو به رشد و توسعه کشور اشاره شده است و این توسعه نیز جز از طریق تولید علوم انسانی بومی پدید نخواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مجوزهای انجمن های علمی متعلق به گروه علوم انسانی است، ادامه داد: با این حال آنچنان که باید و شاید این انجمن ها نتوانسته اند به رسالت های خود جامه عمل بپوشانند.

نائب رئیس هیأت مدیره انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با تاکید بر اینکه اساس تشکیل انجمن های علمی رفع فاصله میان دانشگاه و حوزه های عملیاتی و اجرایی است و مقام معظم رهبری نیز تولید علوم انسانی بومی را به عنوان یک مطالبه جدی از فضای دانشگاهی خواستار شده اند، افزود: به نظر می‌رسد که وضعیت گروه علوم فنی و مهندسی به مراتب بهتر از حوزه علوم انسانی است و این نشان می دهد که باید با رویکردی نوین و جامع تقویت انجمن های علمی گروه علوم انسانی مد نظر مسئولان قرار گیرد.

لازم به ذکر است بر اساس اطلاعیه کمیسیون انجمن های علمی ایران، انجمن علمی اقتصاد شهری ایران توانسته است با امتیاز 1316.25 عنوان انجمن برتر گروه علوم انسانی در سال 94  را از آن خود کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز