خبرگزاری کار ایران

بانکی که از مشتری سود نمی‌گیرد، سودش 135 درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۴۲۹

بانک مهر ایران با اینکه یک بانک قرض‌الحسنه است و بابت تسهیلات خود از مشتریان سودی دریافت نمی‌کند، موفق شده با مدیریت صحیح منابع و مصارف، سود خود را 135 درصد افزایش دهد.

به گزارش ایلنا، بسیاری از کارشناسان اقتصادی و بانکی بر این باورند که متأسفانه صورت‌های مالی بانک‌های ایرانی از استحکام و ثبات لازم برخوردار نیست و با استانداردهای روز انطباق ندارد. مطالبات معوق، مشکوک‌الوصول، سررسید گذشته، عدم اعتبارسنجی مناسب مشتریان، هزینه‌های بالای اداری و تشکیلاتی و بالا بودنبهای تمام شده پول بخشی از مشکلات و چالش‌های نظام بانکی کشور است.

با این حال در میان بانک‌های کشور بانک مهر ایران که بنا به ماهیت و مأموریت خود، بانکی قرض‌الحسنه است، از وضعیتی متمایز و ممتاز برخوردار است. تمام اطلاعات مالی با اهمیت صورت‌های مالی این بانک نشان‌دهنده توانمندی و انسجام وضعیت مالی این بانک است. بانک مهر ایران علی‌رغم اینکه بانکی قرض‌الحسنه است و بنا به ماهیت خود اجازه دریافت سودهای متعارف تسهیلات شبکه بانکی را ندارد و تنها درآمد آن از محل کارمزد تسهیلات (حداکثر 4 درصد) است، در سال 1398 و علی‌رغم بی‌ثبات شدن وضعیت اقتصادی کشور، موفق به تحقق بیش از 595 میلیارد تومان سود شده است. این در حالی است که میزان سود این بانک در سال 1397 مبلغ 253 میلیارد تومان بود.یعنی سود این بانک قرض‌الحسنه از رشد 135 درصدی برخوردار شده است.

همچنین درآمد بانک مهر ایران از محل کارمزد از 659 میلیارد تومان سال 1397 به عدد یک هزار و 69 میلیارد تومان در سال گذشته رسید که رشدی قابل توجه است. سوددهی بانک مهر ایران در حالی است که مطالبات معوق این بانک کماکان زیر یک درصد است که در میان بانک‌های شبکه بانکی کشور، عددی کم‌نظیر و قابل توجه است.

از دیگر مشکلات شبکه بانکی کشور این است که عمده درآمد آنان از محل فعالیت‌های غیربانکی است، اما بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از محل درآمدهای غیرمشاع بانکی مانند دریافت کارمزد موفق به کسب درآمد شده است. درآمد عملیاتی بانک مهر ایران از 896 میلیارد تومان در سال 1397 به عدد قابل توجه یک هزار و 586 میلیارد تومان در سال 1398 رسیده و رشدی 77 درصدی داشته است.

از دیگر آیتم‌های مالی قابل توجه، نسبت دارایی به بدهی‌های بانک مهر ایران است. مجموع دارایی‌های این بانک 29 هزار و 188 میلیارد تومان است و مجموع بدهی‌های این بانک 25 هزار و 882 میلیارد تومان. یعنی نسبت دارایی به بدهی در این بانک مثبت بوده و دارایی‌های این بانک به‌صورت کامل بدهی‌ها و تعهداتش را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز