خبرگزاری کار ایران

ارائه «خدمات مشاوره» یکی از راهکارهای توانمندسازی کسب‎وکارهاست

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۳۴۵

ارائه خدمات مشاوره‌ای از سوی بانک‎ها عمدتاً در راستای تحقق دو هدف کلیدی صورت می‎پذیرد: «توانمندسازی و ظرفیت‎سازی برای مشتریان از طریق برقراری ارتباط مؤثر دوسویه میان بانک و مشتریان» و «ارزش‎آفرینی و کسب درآمد برای بانک».

به گزارش ایلنا، بانک‎ها و مؤسسات مالی در سراسر جهان دریافته‎اند که حفظ مزیت رقابتی و ارتقاء جایگاهشان در گرو ارائه خدماتی فراتر از صرفاً ارائه خدمات مالی به مشتریان است؛ بر همین اساس، سنگ‎بنای استرات‍ژی‎های خود در حوزه کسب‎وکار را بر طراحی و ارائه بسته‎ای جامع از خدمات غیرمالی نوآورانه بنا نهاده‎ و از این رهگذر، در صدد توسعه و تطبیق خدمات خود متناسب با نیازهای متنوع مشتریان برآمده‎اند. ارائه «خدمات مشاوره» به کسب‎وکارها یکی از اثربخش‎ترین انواع خدمات غیرمالی در حوزه بانکداری به شمار می‎رود و به‎‎منزله یکی از راهکارهای توانمندسازی کسب‎وکارها در سطح جهانی مورد پذیرش واقع شده است.

 ارائه خدمات مشاوره از سوی بانک‎ها عمدتاً در راستای تحقق دو هدف کلیدی صورت می‎پذیرد: «توانمندسازی و ظرفیت‎سازی برای مشتریان از طریق برقراری  ارتباط مؤثر دوسویه میان بانک و مشتریان» و «ارزش‎آفرینی و کسب درآمد برای بانک». اجرای صحیح و کارشناسی‎شده فرآیندهای خدمات مشاوره، مزایای مهمی همچون تخصیص بهینه منابع بانکی، جلوگیری از اتلاف سرمایه، کاهش معوقات بانکی، کاهش ریسک اعتباری، و خلق ارزشافزوده برای کسبوکارها را در پی خواهد داشت. بدین‎ترتیب می‎توان انتظار داشت برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری در راستای اشاعه خدمات مشاوره، وضعیتی برد-برد را برای طرفین (بانک و مشتری) به ارمغان آورد.

 امروزه با متنوع و پیچیده شدن محصولات مالی،  مشتریان به اطلاعات بیشتری نیاز دارند تا بتوانند درباره خرید محصولات مالی تصمیمات مناسب‌تری را اتخاذ نمایند. توصیه ها و مشاوره مالی الزاماً راه حل نیستند بلکه ممکن است ابزاری جهت یافتن راه حل باشند. این دسته از خدمات که توسط بانکهای پیشرو دنیا به مشتریان ارائه می شود جزء نیازهای سطح بالا خدمات بانکی حساب می شوند. جمع‎بندی حوزه‎های ارائه مشاوره در بانک‎های پیشروی جهان حاکی از آن است که این مشاوره‎ها عمدتاً در قالب دو گروه اصلی «خدمات مشاوره کسب‎وکار» و «خدمات مشاوره سرمایه‎گذاری» قابل ارائه می‎باشند. در تفکیکی دقیق‎تر، «مشاوره کسب‎وکار» دربرگیرنده حوزه‎های عارضه‎یابی، مالی، فناوری، تأمین مالی، مدیریت استراتژیک، فروش و بازاریابی، برندسازی، بازسازی و نوسازی، منابع انسانی، ساختار سازمانی، تجارت بین‎الملل، محیط‎زیست و انرژی؛ و «مشاوره سرمایه‎گذاری» غالباً مشتمل بر حوزه‎های مدیریت ثروت و دارایی، جذب سرمایه‎گذار خارجی، مدیریت ریسک، تأمین مالی از طریق بازار سرمایه، صرافی و لیزینگ است.

در ایران نیز ارایه خدمات مشاوره‌ای موردتوجه بانک‌های کشور قرار گرفته‌است. به‌عنوان مثال بانک‌پاسارگاد از سال 1398 ارائه خدمات مشاوره‌ای را به‌عنوان بعد چهارم- در کنار ارایه‌ی خدمات اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت، گشایش اعتبار اسنادی داخلی و صدور انواع ضمانت‌نامه- به طرح بسته حمایتی خود افزوده‌است. در راستای این خدمت و با توجه به لزوم آشنایی هرچه بیشتر بنگاه‌های اقتصادی با ابزارهای متنوع بانکی و تامین مالی، کارشناسان در این بانک ضمن تلاش برای شناخت دقیق بنگاه‌ها و تطبیق محصولات و خدمات متنوع بانکی با نیازهای آنها، بهترین راهکارها را با کمترین قیمت تمام شده به آنها معرفی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز