خبرگزاری کار ایران

وضعیت مناسب کفایت سرمایه در موسسه اعتباری ملل/ با افزایش سرمایه، کفایت سرمایه ملل ارتقا یافت

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۷۲۶

با برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده موسسه اعتباری ملل (که به قصد شفافیت حداکثری به صورت زنده در ایسنتاگرام پخش شد) برای افزایش سرمایه 65 درصدی، رای گیری بعمل آمد که با موافقت حداکثری سهامداران به تصویب رسید. که با انجام آن، سرمایه موسسه از 6.060 میلیارد ریال به 10000 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایلنا، بانک‌ها به اتکای سرمایه خود در مقابل زیان‌های ناشی از عدم بازپرداخت وام‌های اعطا شده، شرایط نامساعد بازار و برخی تنگناهای عملیاتی ایستادگی می کنند.  با وجودی که در بهترین حالت نیز ممکن است بانکی با موقعیت سرمایه ای مناسب در اثر حوادث ناگوار از پای درآید، لیکن پژوهشگران زیادی داده ابعاد فاجعه آمیز بحران‌های بانکی در مورد بانک‌هایی که از وضعیت سرمایه‌ای مناسب تری برخوردار بوده اند محدودتر بوده است . زیرا یک بانک با سرمایه کافی زمان بیشتری را برای بررسی مشکلات و مواجهه صحیح با آنها در اختیار دارد . اما از سوی دیگر، کفایت سرمایه یک بانک مفهومی نسبی است .

به این معنی که مناسب بودن میزان آن بر حسب اندازه و حجم فعالیت بانک قابل تایید است . لذا معمولا کفایت سرمایه بر حسب نسبت سرمایه به دارایی‌ها تعیین می شود و شاخصی از توانایی بانک در جذب آثار منفی ناشی از زیانهای احتمالی و اعاده موقعیت مناسب خود، به شمار می رود . به این ترتیب نسبت بزرگتر سرمایه به دارایی‌ها به معنی پوشش بالاتر دارایی‌ها توسط سرمایه یا به عبارت دیگر کفایت بالاتر سرمایه در مقابل زیان‌های احتمالی است . لیکن استفاده از معیار ساده سرمایه به دارایی‌ها شامل محدودیت‌هایی است که استفاده از آن را برای قضاوت در خصوص کفایت سرمایه یک بانک با مشکلاتی همراه می کند.

مهم‌ترین محدودیت این است که با استفاده از آن به صورت کامل نمی‌توان میزان سرمایه بانک را با میزان ریسکی که بانک نسبت به دارایی‌های خود در معرض آن قرار دارد، مرتبط نمود. به عبارت دیگر، نسبت ساده سرمایه به دارایی‌ها وجود تفاوت در ساختار ریسکی دارایی‌های بانکی گوناگونی را که بانک‌ها دراختیار دارند ، نادیده می گیرد.

افزایش سرمایه موسسه ملل و بهبود بیشتر کفایت سرمایه

آمارها نشان می‌دهد در میان بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور، موسسه اعتباری ملل از وضعیت مطلوبی برخوردار است که مسئله اطمینان سپرده‌‌گذاران در این موسسه را مضاعف کرده است.

موسسه اعتباری ملل هم‌اکنون از نظر کفایت سرمایه در وضعیت خوبی به سر می‌برد، به همین دلیل هیات ‌مدیره این موسسه نیز پیگیر تبدیل وضعیت این موسسه به بانک است.

از سوی دیگر با برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده این موسسه (به قصد شفافیت حداکثری به صورت زنده در ایسنتاگرام پخش شد) برای افزایش سرمایه 65 درصدی، رای گیری بعمل آمد که با موافقت حداکثری سهامداران به تصویب رسید. که با انجام آن، سرمایه موسسه از 6.060 میلیارد ریال به  10000 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

افزایش سرمایه موسسه اعتباری ملل با هدف بهبود نسبت کفایت سرمایه، کاهش ریسک های موجود و استفاده از حداکثر ظرفیت های موجود موسسه و افزایش توان فعالیت های سود آوری موسسه صورت می پذیرد که می‌تواند ثمرات ارزشمندی را به دنبال داشته باشد.

با این مصوبه مجمع موسسه اعتباری ملل، وضعیت کفایت سرمایه  این موسسه بیش از پیش بهبود پبدا می‌کند. امری که اطمنیان سپرده‌گذاران در این موسسه را بسیار بیشتر از قبل خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز