خبرگزاری کار ایران

حذف بانک پارسیان از هیات مدیره شرکت شاپرک

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۲۴۴

با وجودی که بانک‌های ملت و صادرات از سال ٩٦ به عنوان اعضای حقوقی هیأت مدیره شاپرک و به نمایندگی از بانک‌های دولتی و خصوصی کشور انتخاب شده بودند اما شنیده‌ها حاکی است تغییراتی در انتخاب اعضای هیات این شرکت در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک در جلسه مجمع عمومی شاپرک که از رگولاتوری‌های مهم نظام پرداخت الکترونیک کشور  است، در رای گیری برای انتخاب اعضای هیات مدیره شرکت مذکور ضمن اعلام بی طرفی شرکت ملی انفورماتیک در انتخابات مجمع شرکت شاپرک جهت تعیین دو عضو هیات مدیره آن شرکت که باید از بانک‌ها باشد، در پشت پرده در راستای حذف بانک پارسیان بخشی از حق رای شرکت ملی انفورماتیک را به بانک صادرات ارائه کرده است  و همین امر نیز باعث انتخاب بانک صادرات به جای بانک پارسیان در هیات مدیره‌ی شرکت شاپرک گردید

شرکت شاپرک(شبکه الکترونیکی پرداخت کارت) بر اساس اسناد بالادستی و مصوب شورای پول و اعتبار با هدف بازوی نظارتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در حوزه پرداخت کشور و تسهیل‌گر و کمک کننده جهت تدوین و پیش نویسقوانین و مقررات در حوزه‌ی مذکور در تاریخ 25/12/1389 ایجاد گردید.

شرکت شاپرک، زیر مجموعه شرکت ملی انفورماتیک که شرکتی حاکمیتی و متولی اجرای بانکداری الکترونیک در کشور است، می‌باشد و در تاریخ 15/5/1391 با سهامداری 25 بانک دولتی و خصوصی و شرکت ملی انفورماتیک آغاز به کار نمود.

با توجه به اینکه شرکت ملی انفورماتیک مجمع شرکت شاپرک بوده و می‌تواند 5 عضو هیات مدیره‌ی شرکت شاپرک را انتخاب نماید، ولی این شرکت از زمان تاسیس شرکت شاپرک تاکنون همواره 3 نفر از اعضای هیات مدیره شرکت شاپرک را انتخاب و دو عضو دیگر توسط سهامداران دیگر (بانک‌ها) انتخاب می‌شوند که هر دو سال یکبار در این انتخابات انجام می‌گردد.

در سال‌های گذشته شرکت ملی انفورماتیک به عنوان شرکت مادر، سیاستگذار و ناظر بر مجموعه‌ی ملی انفورماتیک به هیچ وجه  دخالتی در انتخاب دو عضو هیات مدیره که باید از بانک‌ها باشد، نمیکرد ولی امسال متاسفانه علیرغم اظهارات مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک که ریاست مجمع را بر عهده داشته، مبنی بر بی‌طرفی شرکت ملی انفورماتیک در انتخاب اعضا را همچون سال‌های گذشته با دادن رای شرکت ملی انفورماتیک در پشت صحنه به بانک صادرات موجب گردید که بانک پارسیان که حد نصاب لازم را جهت حضور در هیات مدیره شرکت شاپرک کسب نموده حذف شود. این اقدام سهامدار عمده در عمل که بر خلاف اظهارات شفاهی در مجمع بوده است که این به منزله‌ی به تغافل رساندن سایر سهامداران و اقدام مغایر با اظهار است.

نکته قابل توجه در این مهم آن است که بر خلاف رای گیری کتبی از حضار در مجمع آرا شرکت ملی انفورماتیک که منجر به حذف بانک پارسیان از هیات مدیره گردید، کتبا اعلام نشده است که شبهاتی را به ذهن تبادر می‌نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز