خبرگزاری کار ایران

برای دومین سال پیاپی؛

بانک پاسارگاد، حامی دومین دوره مسابقه معاملات الگوریتمی بازار سرمایه/ مزیت‌های معاملات الگوریتمی و رویکرد بانک پاسارگاد

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۷۵۸

امسال نیز همچون سال گذشته مجموعه بانک پاسارگاد و کارگزاری این بانک با رویکرد گسترش معاملات الگوریتمی و تقویت شیوه‌های مدرن معامله‌گری در بازار سرمایه، حامی فعال این رویداد بود و اعتبار اولیه و جوایز تیم‌های برگزیده را تامین کرد.

به گزارش ایلنا، بازارهای مالی دنیا با عبور از الگوهای سنتی به سمت رفتارهای نوین و دانش‎بنیان معامله‎گری حرکت کرده است. در حال حاضر بازارسرمایه با بهره‎گیری معاملات الگوریتمی توانسته در اصلاح قیمت‎گذاری‎های نادرست، بحث نقدشوندگی‎های بالای این بازار و همچنین رشد حجم معاملاتی بازارسرمایه بسیار کمک کند.

رشد معاملات الگوریتمی در بازار سرمایه یکی از بهترین ابزارها برای افزایش نقدشوندگی و همچنین کاهش سیگنال‌فروشی و صف نشینی است. معاملات الگوریتمی، روشی برای اجرای سفارش‌ها با استفاده از دستورهای معاملاتی از پیش برنامه ریزی شده، با استفاده از اطلاعاتی از قبیل زمان بندی قیمت یا حجم معاملات است. در این نوع معاملات می توان از مزایای سرعت و پردازش اطلاعات ناشی از رایانه ها در مقایسه با افراد معامله گر بهره مند شد.

به واسطه سیستم ‌های الکترونیکی پیچیده، ابزارهای ساده و نمودارهای کاغذی جای خود را به الگوهای الکترونیکی داده و در بازار سرمایه نیز باید با بهره گیری از معاملات الگوریتمی در همین مسیر حرکت کند. در معاملات الگوریتم، ماشین و هوش مصنوعی جایگزین انسان شده و در هر ثانیه چندین سفارش در سامانه معاملات ثبت می شود که نتیجه قطعی آن افزایش سرعت و حجم معاملات است.

به گزارش ایلنا، امسال دومین دوره از رقابت‌های معاملات الگوریتمی در حالی گشایش یافت که تعداد تیم‌های متقاضی حضور در این مسابقات به بیش از دو برابر سال گذشته رسید. سال گذشته ۳۰ تیم و در این دوره ۶۵ تیم برای حضور در این رقابت اعلام امادگی کردند. سال گذشته از میان ۳۰ تیم متقاضی حضور در رقابت معاملات الگوریتمی ۲۰ تیم انتخاب شدند و امسال نیز از ۶۵ تیم آماده برای حضور ۲۷ تیم از سراسر کشور انتخاب شدند.

لازم به ذکر است امسال نیز همچون سال گذشته مجموعه بانک پاسارگاد و کارگزاری این بانک با رویکرد گسترش معاملات الگوریتمی و تقویت شیوه‌های مدرن معامله‌گری در بازار سرمایه، حامی فعال این رویداد بود و اعتبار اولیه و جوایز تیم‌های برگزیده را تامین کرده است. بانک پاسارگاد در سال گذشته نیز با تامین اعتبار اولیه و پرداخت جوایز تیم‌های برگزیده، حامی مسابقات معاملات الگوریتمی در بازار سرمایه بود. این بانک امسال نیز به این با پشتیبانی از این مسابقات به برگزاری و پر رونق‌تر شدن این رویداد یاری رساند.

بانک پاسارگاد و کارگزاری این بانک، توسعه معاملات الگوریتمی را موجب رونق کسب و کارهای جدید در کشور و کاهش دخالت شخصی و احساسی در معاملات می‌داند زیرا ماشین به‌جای معامله‌گران می‌نشیند که این موضوع باعث کاهش خطاها و افت تأخیر در معاملات می‌شود. افزایش حجم معاملات، استفاده از تحلیل‌ها و استراتژی‌ها و دوری از رفتارهای هیجانی از مهم‌ترین مزیت‌های معاملات الگوریتمی به شمار می‌رود و بانک پاسارگاد و کارگزاری این بانک به همین دلیل از این رویداد و گسترش آن در کشور حمایت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز