خبرگزاری کار ایران

اولویت مسئولیت اجتماعی در بانک سینا

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۹۶۰

مسئولیت‌های اجتماعی، آن نوع اقدامات سازمان هستند که فراسوی منافع مستقیم اقتصادی و یا فنی اتخاذ می‌شوند و حامل ارزش‌های پایدار هستند. در این اقدامات، محدوده گسترده‌تری از ارزش‌های انسانی مدنظر است و با هدف التیام دردهای جامعه و تحقق توسعه پایدار در سطح سازمان، کشور و جهان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند.

به گزارش ایلنا، از آنجایی‌ که بانک‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای اقتصادی، دارای نقش انکارناپذیری در اجتماع بوده و عملکرد آنها بر کل جامعه تأثیر می‌گذارد، لذا توجه آنها به مقوله مسئولیت‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

مسئولیت اجتماعی، به معنای پیوند خط مشی‌ها و راهبردهای سازمانی با نیازهای اقتصادی و اجتماعی و محیط زیستی جامعه است. به این معنا که سازمان علاوه بر اهداف خود، مسئولیتی نیز در قبال نیازهای اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی آن دارد. اما آنچه باید مد نظر داشت این است که مقصود از مسئولیت اجتماعی بنگاه صرفا فداکاری در راستای برآوردن خواسته‌های دیگران نیست، بلکه اقدامات مربوط به مسئولیت اجتماعی باید به گونه‌ای انتخاب شود و به عمل درآید که منافع بلند مدت بنگاه و جامعه را به طور همزمان در پی داشته باشد.
بانک‌ها‌ با اختیارات و امکاناتی که در دست دارند سهم بزرگی در فعالیت‌های مرتبط با رشد تولید خواهند داشت. همچنین مجموعه فعالیت‌هایی که سازمان‌ها در حوزه ترویج آموزش، فعالیت در عرصه‌های فرهنگی، برگزاری نشست‌های ادبی و هنری، مشارکت در جشنواره‌ها، همکاری با NGO ها، تخصیص امکانات به زنان بی‌سرپرست و کم‌سرپرست در جهت راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک، مراقبت از محیط زیست، کنترل مصرف انرژی در درون و بیرون سازمان‌ انجام می‌دهند، خود به نوعی مسئولیت اجتماعی آنها محسوب می‌شود.
 
بانک سینا و مسئولیت‌های اجتماعی

در این راستا بانک‌ها می‌توانند با فراهم کردن زمینه‌های رشد تولید و اشتغال موجبات بهبود شرایط رفاهی و اقتصادی جامعه را فراهم آورند. بر این اساس بانک سینا همواره در راستای سیاستهای کلان و همسویی با برنامه‌های اقتصادی دولت  فعالیت نموده و  توجه به مسئولیت‌های اجتماعی در راستای توسعه و شکوفایی اقتصادی کشور و رونق بخش تولید را مورد توجه ویژه قرار داده است.

با این که مقوله مسئولیت‌های اجتماعی به تازگی و در سال‌های اخیر مورد توجه و اقبال سازمان‌ها و جامعه جهانی قرار گرفته است ولی به جرأت می‌توان گفت بانک سینا جزو معدود سازمان‌هایی است که  همواره و در تمام طول حیات خود به دنبال ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و تحقق اهدا والای اجتماعی بوده است. ارتقاء سطح معیشت و زندگی کشاورزان، توانمندسازی زنان روستایی، توسعه و رونق بخش کشاورزی، سرمایه‌گذاری و حمایت در جهت خودکفایی و ارتقای کیفیت صنعت غذایی کشور، تزریق سرمایه و جهت بخشی به طرح‌های کشاورزی در راستای حفظ منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست، توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی، فعالیت های انسان دوستانه و خیریه، حمایت مادی و معنوی از فعالیت های علمی، آموزشی، ورزشی، فرهنگی و هنری تنها بخش کوچکی از فعالیت‌ها و اهداف بانک سینا در راه خدمت‌رسانی به جامعه است.

حمایت بانک سینا از نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر

بانک سینا در راستای ایفای مسئولیت‌‌های اجتماعی خود اقدامات گوناگون بسیاری از انجام داده است از جمله این اقدامات حمایت بانک سینا از  نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر در تابستان امسال بود.

بانک سینا در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و به منظور کمک به اشاعه بهینه توانمندی‌ها و دستاوردهای روستائیان به جامعه، از چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر حمایت کرد.

این بانک در کنار حمایت از طرح‌های اشتغالزایی روستایی که در قالب اعطای تسهیلات 8 درصدی به متقاضیان به واسطه انعقاد تفاهم نامه همکاری با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری پرداخت می کند؛ از این نمایشگاه نیز که فرصت و محلی برای عرضه توانمندی‌های روستائیان محسوب می‌شود، حمایت کرد.

حمایت بانک سینا از طرح‌های اشتغالزا

لازم به توضیح است تاکنون بیش از 3500 طرح اشتغالزایی روستایی در بانک سینا به تصویب رسیده که به ایجاد 30 هزار نفر شغل منجر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز