خبرگزاری کار ایران

اطلاعیه روابط عمومی بانک‌مرکزی ج.ا.ا. در خصوص استفاده از رمز پویا

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۰۲۳

روابط عمومی بانک مرکزی طی اطلاعیه‌ای به مشتریان شبکه بانکی، بر استفاده از رمز پویا جهت جلوگیری از سوءاستفاده ی سودجویان از حسابهای بانکی تأکید کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

 روابط عمومی بانک مرکزی به اطلاع مشتریان محترم شبکه بانکی کشور می‌رساند که بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در راستای ارتقای سطح امنیت تراکنش‌های بدون حضور کارت در اینترنت، امکان دریافت رمز دوم پویا را فراهم نموده‌اند.
 آنجا که انجام تراکنش‌های بانکی و پرداخت از ابتدای دی‌ماه سال جاری صرفاً با رمز دوم پویا امکان‌پذیر خواهد بود، خواهشمند است هموطنان عزیز به‌منظور دریافت رمز و تأیید شماره تلفن همراه خود به بانک صادرکننده کارت خود مراجعه فرمایند.
 خاطرنشان می‌سازد در راستای پیشگیری از برداشت‌های غیرمجاز در فضای مجازی لازم است صرفاً از درگاه‌های مجاز بانکی و پرداخت، استفاده و از ارائه‌ی اطلاعات در درگاه‌های مشکوک جداً خودداری شود.

گفتنی است بانک‌پاسارگاد جهت جلوگیری از سوء استفاده از اطلاعات کارت‌های بانکی و افزایش امنیت در پرداخت‌ها، از ابتدای آذر سال 1397، امکان بهره‌مندی مشتریان از رمز دوم پویا را فراهم کرده‌است. به این ترتیب، در صورتی که شماره‌ی تلفن همراه مشتریان تغییر نیافته است، جهت فعال‌سازی و دریافت رمز دوم پویا نیاز به مراجعه به شعبه‌های این بانک نیست.

مشتریان بانک‌پاسارگاد می‌توانند با سهولت، از طریق سامانه بانکداری‌مجازی و یا سامانه موبایل‌بانک (همراه بانک)، رمز پویا را فعال کنند و جهت دریافت رمز دوم پویا صرفاً از طریق سامانه موبایل‌بانک (همراه بانک) اقدام کنند. به این ترتیب که در سامانه بانکداری‌مجازی از طریق گزینه «مدیریت نوع رمز دوم» در بخش «کارت‌های من» و در سامانه همراه‌بانک از طریق گزینه فعال/غیرفعال‌سازی رمز یکبار مصرف کارت در بخش «عملیات کارت» امکان فعال‌سازی این نوع رمز وجود دارد.

پس از فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف، مشتری می‌تواند در زمان خرید کالا و خدمات بر روی درگاه‌های پرداخت، با مراجعه به موبایل بانک (همراه بانک)، قسمت سایر، عملیات کارت را انتخاب کرده و وارد این بخش شود. سپس با مراجعه به قسمت سایر، گزینه رمز یکبار مصرف کارت را انتخاب و یکی از کارت‌هایی که پیش از این رمز یکبار مصرف برای آن فعال شده را انتخاب کند. پس از آن رمز یکبار مصرف به مشتری نمایش داده می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت بانک‌پاسارگاد به نشانی www.bpi.ir مراجعه و یا با مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی به شماره 82890 تماس حاصل کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز