خبرگزاری کار ایران

بانک سینا، بانک خوش‌حساب در پرداخت سود سهامداران حقیقی

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۰۲۶

با پایان فصل مجامع عمومی شرکت‌ها، سهامداران با چالش زمان و نحوه پرداخت سود مصوب مواجه هستند و این دغدغه سال‌های اخیر پررنگ‌تر شده است.

به گزارش ایلنا، متاسفانه برخی شرکت‌های بورسی در مجامع خود به تقسیم درصد بالایی از سود خود پرداخته و سهامدارانی که با رضایت جلسه مجمع را ترک می‌کنند تا ماه‌ها با عدم پرداخت مطالبات خود دست به گریبانند.

در مجموع بسیاری از سهامداران شرکت‌های بورسی با مشکل عدم پرداخت سود در موعد مقرر مواجه هستند و این مسئله از انگیزه سرمایه‌گذاری و سهامداری فعالان حقیقی بازار سرمایه‌ می‌کاهد. بسیاری از سهامداران اساسا به امید دریافت سود مجمع به نگهداری سهام شرکت‌ها ادامه داده‌اند و با عدم پرداخت به موقع سود، دچار مشکل می‌شوند.

معضل عدم پرداخت به موقع سود سهام، هم به اعتبار شرکت‌ها خدشه وارد می‌کند و هم تهدیدی علیه کلیت بازار سرمایه است و بی‌اعتمادی به بورس را موجب می‌شود. بازار سرمایه محلی است برای سرمایه‌گذاری بلندمدت و بر همین اساس سهامداران به داشتن دید بلندمدت توصیه می‌شوند که شرکت در مجمع و دریافت سود تقسیمی جزوی از این استراتژی است. هرگونه عدم ایفای تعهد ناشر در بازار سرمایه منجر به سلب اعتماد سهامدار شده و تاخیر در پرداخت سود نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بانک سینا، بانک خوش حساب در پرداخت سود سهامداران حقیقی

در این میان بانک سینا از جهت پرداخت به موقع سود سهامداران حقیقی، جزو بانک‌های کاملا خوش حساب بورسی کشور است. این بانک پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه (نوبت دوم) در روز 20 مرداد ماه 98، سود سهامداران حقیقی را فورا به حساب آنان واریز کرد و از 27 مرداد ماه 98 به سهامداران پرداخت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز