خبرگزاری کار ایران

نگاهی به خدمات بانکداری الکترونیک بانک ملت؛

ارتقای امنیت مشتریان بانک ملت با سامانه رمزنگار ملت

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۴۳۶

از متداول‌ترین روش‌ها برای ارتقا سطح امنیت کاربران تراکنش‌های مالی، استفاده از کلمه عبور یکبار مصرف یا One Time Password)OTP) است و هدف از آن دشوارشدن دسترسی‌های غیرمجاز به حساب‌های کاربران است.

به گزارش ایلنا، بانک ملت در ارائه خدمات بانکداری الکترونیک، پیشرو‌ترین بانک ایرانی به شمار می‌آید. بانکداری الکترونیک بانکدار ملت به چهار دسته کلی تقسیم می‌شود: سامانه‌های مبتنی بر وب، سامانه‌های مبتنی بر تلفن و تلفن همراه، کارت‌های بانکی و سایر خدمات الکترونیک.

در سلسله‌ گزارش‌هایی به بررسی این خدمات خواهیم پرداخت. «سامانه رمزنگار ملت» یکی از خدمات الکترونیک  بانک ملت است که در ادامه نگاهی به این سامانه خواهیم داشت:

سامانه رمز نگار ملت

از متداول‌ترین روش‌ها برای ارتقا سطح امنیت کاربران تراکنش‌های مالی، استفاده از کلمه عبور یک‌بار مصرف یا One Time Password)OTP) است. هدف از آن دشوار شدن دسترسی‌های غیرمجاز به حساب‌های کاربران است. تجربه نشان داده رمزهای ثابت که بر روی یک سیستم تعریف می‌شوند، در زمان اندکی توسط کاربران غیرمجاز کشف و مورد استفاده قرار می‌گیرند. با تغییر مکرر کلمه عبور که به وسیله سامانه رمز عبور یک بار مصرف، انجام می‌شود، خطر دسترسی‌های غیرمجاز تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد یافت.

لازم به ذکر است در حال حاضر، توکن‌های امنیتی تولیدکننده کلمه عبور یک بارمصرف، جهت ارتقای امنیت انجام تراکنش‌های الکترونیکی در سامانه‌های الکترونیکی بانک‌ملت مورداستفاده قرار می‌گیرد. 

در راستای ارتقای امنیت مشتریان بانک ملت تکمیل و جلب رضایتمندی و ترغیب مشتریان به استفاده از رسانه های غیرحضوری، استفاده از امکان جدید"رمز های پویا" در برنامه موبایلی"رمز نگار ملت" راه اندازی گردید. هدف از این محصول جدید، این است که به مشتریان این امکان را بدهد که  علاوه بر بهره گیری از  رمز های پویا  و یک بارمصرف به عنوان"رمز دوم" در تراکنش های غیر حضوری،  از رمز های پویا در تراکنش های مبتنی بر"رمز اول" نیز  بهره بگیرند.

اهم ویژگی‌های سامانه رمز نگار ملت

  • ارائه خدمات رمز پویا برای مشتریان بانک ملت
  • امکان مدیریت نحوه عملکرد رمزهای کارت
  • امکان دریافت رمز پویا برای استفاده در تراکنش های مبتنی بر کارت ("رمز اول")
  • امکان دریافت رمز پویا برای استفاده در تراکنش های اینترنتی ("رمز دوم")
  • عدم پیچیدگی در نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار
  • استفاده از اثر انگشت جهت ورود به سامانه
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز